Hilde Rygh Hjorthen

Autorisasjon (2001)

Hilde Rygh Hjorthen er en av 68 fastleger i Nordre Follo

Siste vurderinger av Hilde Rygh Hjorthen

Fantastisk

Har hatt hun i mange år. Når jeg byttet, skulle jeg ønske jeg hadde byttet før. Hun stiller opp, setter av tid, fantastisk med mitt barn som trenger litt ekstra tid. Hun lytter, kommer med gode råd og anbefalinger. Ikke alltid vi er helt enige, men hun er en fantastisk lege. Jeg har alltid fått raskt svar på råd og veiledning når jeg har lurt på noe. Fått legetime raskt.

Hilde er fantastisk, men de som sitter i resepsjonen/tar prøver er jeg ikke så fornøyd med. (Og trekker da ned i stjerner siden mange av spørsmålene går på det)

Meget bra!

Alltid hyggelig, alltid vennlig og alltid profesjonell.
Effektiv slik hun må være når man bare har noen få minutter per pasient uten at man føler man er til bryderi. Så klart skulle man ønske man hadde noen få minutter ekstra til å prate om helse og sånt. Men slik er ikke verden og det har ingenting direkte med Hilde å gjøre. Flott dame, flott lege og flott person!

På løpebånd

Legen er blid og hyggelig, men ikke så veldig interessert i å lytte.
I min time holdt hun på med å notere seg ned på data fra forrige pasient, som tok flere minutter. Hun tok seg ikke tid å lytte etter alt jeg ville si, og ville sette ny time for flere problemstillinger.
Etter siste time jeg var der, valgte jeg å bytte til en annen fastlege fordi jeg ikke følte meg sett/hørt eller stilte meg oppfølgende spørsmål og undersøkelser.

Imøtekommende og tillitvekkende

Dyktig og overbevisende. Rask til å henvise videre til div. prøvetakinger. Men: fravær av en metode jeg savner: Det å gå litt utenfor Felleskatalogen og reseptblokken. Det finnes "Snille" metoder der ute, uten de syntetisk framstilte medisiners milelange opplistinger av bivirkninger man kan risikere å pådra seg - som kan prøves først! Men - de lærer vel ikke noe om det på "Doktorskolen" :)

Fornøyd!

Er ikke ofte hos legen, noe slikt som en gang eller to i året til sjekk + - Allikevel opplever jeg at hun "Kjenner" meg igjen og det oppleves trygt. Hun leser nok leksen sin - og med det mener jeg at hun forbereder seg med å lese journalen min før jeg som pasient kommer inn til henne. Da slipper man å bruke tid på å gjennomgå tidligere forklarte "Saker" DET liker jeg! Har bare gode erfaringer med Hilde, som har vært min fastlege i mange år :)