Salve Åmund Greibrok

Autorisasjon (2001)

Salve Åmund Greibrok er en av 91 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Salve Åmund Greibrok

Flink og effektiv

Har kun gode erfaringer med Salve. Lytter godt og er flink til å følge opp. Er effektiv og kommer fort til poenget. Her kan man få god behandling!

Det minst empatiske mennesket jeg noen sinne har møtt

Andre gangen jeg har hatt time hos Greibrok. Første gang var et mareritt, og denne gangen ble ikke bedre. Jeg vegret meg for å dra tilbake til ham, så jeg møtte opp på legevakta i stedet. De hadde litt kø og valgte desverre å skaffe meg time hos han samme dag, siden han er fastlegen min mens jeg er på venteliste til ny lege...

Symptomene jeg sliter med har blitt så ille og forstyrrende i hverdagen at jeg begynte å gråte mens jeg forklarte for ham om smertene og ubehaget. Han mente det ikke var mulig å henvise til spesialist basert på symptomer og det fåtallet tester som er tatt, men han visste heller ikke hva som var galt, annet enn at han for andre gang antyder at det IKKE er noe galt. Livet mitt har stanset helt opp og hver dag er et mareritt med smerter og ubehag, men denne mannen tror fortsatt at jeg møter opp på legekontoret og bruker opp masse penger for moro skyld. Til info er jeg en normal og oppegående person uten noe psykisk bagasje som gjør at jeg dikter opp sykdomssymptomer.

I tillegg begynte han å spørre meg hvilken type undersøkelser jeg mente jeg burde ha. Hvordan skal jeg kunne vite det? Jeg er pasienten. Jeg beskriver symptomene, og DU som lege skal finne en løsning eller en med ekspertise til å hjelpe meg. I stedet blir jeg møtt med rare grimaser, provoserende reaksjoner og frekke svar. Det føles som at han bevisst prøver å sparke folk som ligger nede ut i fra hvordan jeg har blitt behandlet av han, ikke bare en, men to ganger nå.

Jeg har hatt hatt god relasjon og kommunikasjon med alle andre leger jeg har møtt, noen sinne, så jeg begynner å lure på hvordan en med så lite medmenneskelige evner og bisarre kommunikasjonsvaner har blitt lege.

Veldig flink

Har hatt salve som lege i over 20 år han er veldig flink til å lytte og til og følge opp
Kommer aldri til å bytte lege

Ikke dyktig

Dessverre ikke å anbefale. Salve viser ikke forståelse for problemene man kommer med. Han er kald, viser tendenser til arroganse og jeg er glad jeg har fått meg en nye lege.

Uhøflig/ arrogant/ stresset/ irritert

Legen Mr. Åsmund Greibrok var arrogant, uhøflig, irritert, stresset.
Ringte for å legge en bekymringsmelding, legen ringer tilbake, snakker 30 sekunder uten å stoppe også la på telefonen. Jeg fikk ikke lov å si 1 ord engang.