Laila Lambrecht

Bjørnsonsgate 2 2821 Gjøvik
Laila Lambrecht er en av 28 fastleger i Gjøvik

Siste vurderinger av Laila Lambrecht

Imøtekommende og tillitsvekkende

Flyttet til Gjøvik for vel et år siden og måtte finne en ny fastlege.
Sjekket litt rundt og valget falt på Laila Lambrecht.
Det er jeg veldig fornøyd med!
Hun er en svært omtenksom og imøtekommende person som både evner å lytte samtidig som hun tar alle forholdsregler og følger opp om hun finner grunn til det.
Jeg kan på det varmeste anbefale henne. Hun er en dyktig lege og har pasientens beste i fokus!

Arrogant og frekk

Har ingen ting positivt å si om henne. Selvgod. Lytter ikke. Om jeg stiller spørsmål så ler hun og gjør et poeng ut av at hun er utdannet lege.

En lege som som må bli bekreftet

En lege som virker flink når pasienten fungerer innen legens kompetanseområde. Men også en lege som ikke takler å sette seg inn i følelsesmessig problematikk som utfordrer hennes egen tenkning. Hun kommer for lett i forsvar og har da lett for å skyve skyld og ansvar tilbake på pasienten. Jeg tror hun ville tjene på ikke å fokusere så mye på egen autoritet men stille seg mer åpen for andres opplevelser. Dette er den erfaring jeg har hatt med hennes begrensede omsorg i journalskriving og andre skriv.

Litt utradisjonell, men med pasienten i sentrum

Kan virke litt streng og bedrevitende med en gang, men skinnet bedrar. Alt på 2.konsultasjon ble jeg imponert over hvor mye hun visste om meg (virket veldig godt forberedt).
Oppfatter henne som en som gjør det beste for pasientene. Sjøl om hun har gode kunnskaper , så kan hun også konsulterer andre kollegaer for å få gode råd(hjelp).
Oppfatter at om vi er uenige (mitt problem er av psykisk art), så hører hun på meg. Og jeg føler at hun klarer å sette seg inn i mitt sted og det betyr mye for meg i den tilstanden jeg er.
For meg er hun en lege jeg kan være uenig med, snakke med, stille spørsmål til og blir alltid tatt på alvor, og også støtter meg på mine valg. (eneste legen jeg veit som behandler hæl og hode samtidig)
Trygt for meg å vite at jeg har en lege som LB

Dr. Glemsk

Byttet til Laila fordi det ble lang reisevei til min gamle gode lege, dette angret jeg senere bittert på.

Ved første møte, ville hun ikke hilse, fordi hun var redd bakterier. Ok, greit nok. ( Jeg var frisk som en fisk da jeg bestilte denne timen )

Etter legetimen ble jeg henvist til venterommet, for å vente på blodprøver. Etter 1 time gikk jeg til skranken for å spørre om det snart var min tur til å ta prøver, fikk da beskjed om at laboratoriet hadde vært stengt i 2 timer, og at jeg kunne dra hjem.
Dette burde da Laila vite?

Ved samme time fikk jeg beskjed om å gå ned i vekt, fordi jeg var tjukk. Jeg var allerede da i en slankeprosess, og tenkte senere at det hadde vært hyggelig om hun "pakket det ut" på en litt annen måte.

Det føles ut som Laila har svært liten forstålelse for andre mennesker følelser. Hun vil også bli fortest mulig med timen, og tar dermed lite hensyn til pasientes behov.

Jeg byttet til min gamle lege etter bare 1 mnd, og da fikk jeg nesten ikke ut journalen min, for den hadde jeg tydeligvis ikke brukt for.

Väldigt trevlig og förstående

Sökte sykskrivning pga död i nära familj og var därför på konsultasjon hos Dr. Lambrecht. Uppfattade henne som en väldigt vänlig og tillmötesgående lege. Hu tog sig tid att lyssna på vad jag hade att säga og hjälpte mig på besta tänkbara vis.

Autoritær

Jeg hadde best erfaring med denne legen når jeg snakket henne etter munnen. En god nok lege ift. enkle plager, men stilt overfor mer diffus og sammensatt problematikk virker hun oppfarende og sint. Det er liten toleranse for tvil og usikkerhet. Hun har en lei tendens til å vite hva du skal si før du har snakket ferdig, med det det fører med seg av misforståelser og forhastede konklusjoner. Min erfaring er at denne legen kan uttale seg meget respektløst og spekulativt om andre mennesker. Og det gjør svært vondt.

Grundig og faglig dyktig

Flink å finne gode løsninger. Bruker veldig riktig med tid. Småting blir ordnet raskt.

Svært arrogant

Laila Lambrecht er den mest arrogante legen jeg noensinne har møtt. Hun kan være svært avvisende og nedlatende.Jeg har nå byttet til en annen fastlege som i motsetning til Lambrecht ser og hører meg, og behandler meg med respekt. Jeg vil fraråde på det sterkeste å velge Lambrecht som fastlege.

Beste legen jeg har hatt hitil..

Håper jeg får henne igjen som fastlege, hun var faglig lyttet, kan virke litt stressa men gjør jobben sin, litt strix på medesiner, men kansje en fordel. Hun var en stor støtte for meg.

Lite interessert

Min opplevelse er at Lambrecht opptrer uforberedt og lite interessert. Hun ser hovedsaklig inn i pcen og virker stresset. Noe arrogant og lite mottagelig for flere symptomer samtidig. Jeg ville aldri ha anbefalt henne til noen og jeg har aldri tidligere møtt en lege med så liten innlevelsesevne.

Den beste legen jeg har hatt.

Jeg får en meget god oppfølging av legen. Gir seg alltid god tid med meg, og forklarer enkelt og greit om det som er galt,

Byttet etter første besøk!

Hun ser mye mer på PCen enn pasienten. Det er kun tillat med et symptom pr besøk, håpløst når du som pasient mistenker at flere symptomer henger sammen. Nevnte vond hofte, hennes kommentar til det var: Da må den skiftes om noen år.

Faglig dyktig

Ser deg som person. Flink til å lytte. Tar deg seriøst. Faglig dyktig.

huff!

Hadde henne som fastlege i 3 år, hun så som regel aldri på meg, ga meg dårlig informasjon og tok aldri på meg noe som var veldig rart når man kommer inn med sterke magesmerter!

Skal aldri ha henne igjen.

Sjekker ingenting bare fastsetter!

Hun sjekker ikke veldig mye på ting du spørr etter.. bare antar att det er noe! uten å sjekke! f.eks. rygg problemer! sjekker ikke, bare tar ut i fra att du er 10 kg for mye, da mener hun du er overvektig det var løsningen på smerte i rygg!

Skuffet

Forferdelig lege!!!Hadde du og gruet meg veldig og det hjalp virkelig ikke at hun sa "Det er ingen som liker dett" og står å niglor på meg mens jeg kler av meg!!!Oppleves som stresset og lite intr,føler meg sett litt ned på når jeg har spurt om ting jeg kke tørr å spørre andre om.

trygg og god lege

Veldig fornøyd med legen min når jeg bare får time der... og siden hun er en travel dame skjer det dessverre ganske sjeldent... Og det er der problemet hovedsakelig ligger. Er der også flere ganger med sønnen min - da får vi alltid time raskt og hun er veldig flink til å berolige/distrahere ham så undersøkelsen blir en ålreit opplevelse også for han.

Fantastisk

Hyggelig, lyttende og en fantastisk lege :) hadde garantert fortsatt brukt henne dersom jeg ikke skulle flytte. Hun har fulgt opp og henvist meg både i øst og vest for å finne ut hva som var galt. Har også gått igjennom 2 svangerskap med henne som lege. Alt jeg har å si er fantastisk og god oppfølging hele veien.

Dyktig

Faglig sterk, interessert men "diller" ikke med uviktige ting. Effektiv på en bra måte. Veldig fornøyd!