Laila Lambrecht

Bjørnsonsgate 2 2821 Gjøvik
Laila Lambrecht er en av 29 fastleger i Gjøvik

Siste vurderinger av Laila Lambrecht

Arrogant og frekk

Har ingen ting positivt å si om henne. Selvgod. Lytter ikke. Om jeg stiller spørsmål så ler hun og gjør et poeng ut av at hun er utdannet lege.

En lege som som må bli bekreftet

En lege som virker flink når pasienten fungerer innen legens kompetanseområde. Men også en lege som ikke takler å sette seg inn i følelsesmessig problematikk som utfordrer hennes egen tenkning. Hun kommer for lett i forsvar og har da lett for å skyve skyld og ansvar tilbake på pasienten. Jeg tror hun ville tjene på ikke å fokusere så mye på egen autoritet men stille seg mer åpen for andres opplevelser. Dette er den erfaring jeg har hatt med hennes begrensede omsorg i journalskriving og andre skriv.

Litt utradisjonell, men med pasienten i sentrum

Kan virke litt streng og bedrevitende med en gang, men skinnet bedrar. Alt på 2.konsultasjon ble jeg imponert over hvor mye hun visste om meg (virket veldig godt forberedt).
Oppfatter henne som en som gjør det beste for pasientene. Sjøl om hun har gode kunnskaper , så kan hun også konsulterer andre kollegaer for å få gode råd(hjelp).
Oppfatter at om vi er uenige (mitt problem er av psykisk art), så hører hun på meg. Og jeg føler at hun klarer å sette seg inn i mitt sted og det betyr mye for meg i den tilstanden jeg er.
For meg er hun en lege jeg kan være uenig med, snakke med, stille spørsmål til og blir alltid tatt på alvor, og også støtter meg på mine valg. (eneste legen jeg veit som behandler hæl og hode samtidig)
Trygt for meg å vite at jeg har en lege som LB

Dr. Glemsk

Byttet til Laila fordi det ble lang reisevei til min gamle gode lege, dette angret jeg senere bittert på.

Ved første møte, ville hun ikke hilse, fordi hun var redd bakterier. Ok, greit nok. ( Jeg var frisk som en fisk da jeg bestilte denne timen )

Etter legetimen ble jeg henvist til venterommet, for å vente på blodprøver. Etter 1 time gikk jeg til skranken for å spørre om det snart var min tur til å ta prøver, fikk da beskjed om at laboratoriet hadde vært stengt i 2 timer, og at jeg kunne dra hjem.
Dette burde da Laila vite?

Ved samme time fikk jeg beskjed om å gå ned i vekt, fordi jeg var tjukk. Jeg var allerede da i en slankeprosess, og tenkte senere at det hadde vært hyggelig om hun "pakket det ut" på en litt annen måte.

Det føles ut som Laila har svært liten forstålelse for andre mennesker følelser. Hun vil også bli fortest mulig med timen, og tar dermed lite hensyn til pasientes behov.

Jeg byttet til min gamle lege etter bare 1 mnd, og da fikk jeg nesten ikke ut journalen min, for den hadde jeg tydeligvis ikke brukt for.

Väldigt trevlig og förstående

Sökte sykskrivning pga död i nära familj og var därför på konsultasjon hos Dr. Lambrecht. Uppfattade henne som en väldigt vänlig og tillmötesgående lege. Hu tog sig tid att lyssna på vad jag hade att säga og hjälpte mig på besta tänkbara vis.