Blogg

Blogg

Forutsi når fastlegen får ledig plass

"Hvis jeg setter meg på venteliste nå, hvor lang tid vil det ta før jeg får plass hos fastlegen? En uke? Et år?".

Dette er nok spørsmål mange har stilt seg når de skulle bytte fastlege, men der fastlegen ikke hadde ledig plass. Vi har derfor nå lansert en ny funksjon i betaversjon – "Sjekk ventetid" – der vi ut fra legens tidligere ledighetshistorikk forsøker å forutsi nettopp dette. Du finner denne funksjonen på legens profilside. Finn en fastlege og sjekk ventetid her.

Send oss gjerne tilbakemelding på post@legelisten.no eller diskuter på Facebook-innlegget om temaet.

...

Fra flyktning til tannlegegründer: Intervju med Amjad Hosseini

Han er født i Irak, flyktet til Iran som ett-åring og flyktet videre til Sverige som 20-åring. Nå, 38 år gammel, driver han Oslo Tannlegesenter, en av de største tannklinikkene i hovedstaden, og har vært med å starte opp en rekke andre klinikker.

Hvordan har hans oppvekst påvirket ham som menneske og tannlege? Hva er det som driver ham og hva er visjonen videre? Legelisten.no møtte Amjad Hosseini på kafeen Sjakk Matt i Oslo for finne ut av dette og mer.

Du ble født i Karbala i Irak, men dine forfedre var fra Iran. Din far og ...

Tannleger på topp: Intervju med Roberto Plascencia og Raquel Galetto-Plascencia

For over 15 år siden kom et ungt tannlegepar fra Mexico til Norge. I dag driver de egen klinikk på Bislett i Oslo. De er rangert som nummer 1 på Legelisten.no, ikke bare i Oslo, men i hele Norge.

Hva fikk dem til å komme til Norge og hvordan har de klart å komme på topp av Legelisten.no? Vi har intervjuet tannlegeparet på Bislett for å bli bedre kjent med tannlegene Roberto Plascencia og Raquel Galetto-Plascencia.

Dere kom til Norge fra Mexico i år 2001. Hva var det som fikk dere til å komme hit?

...