Blogg

Blogg

Vi ber om din hjelp – behold din rett til å bli hørt!

Oppdatering 16. mars: Tusen takk for all støtte og oppmuntrende kommentarer!

I løpet av en drøy uke har dere bidratt med ca 20 000 kr, og vi har funnet en strålende advokat. Selv om vi trenger mer for å dekke advokat-kostnadene som kommer, så hjelper det oss et stykke på vei.

Vi setter stor pris på at så mange har hjulpet til hittil, og håper at flere fremdeles ønsker å gi et lite bidrag. Til og med en 50-lapp hjelper godt :)

Takk for støtten!

Skal pasienter fremdeles få dele sine erfaringer på nett om leger de har brukt ...

Ny og forbedret ledigvarslingstjeneste

Vi har forbedret vår varslingstjeneste som gjør det mulig for brukere å bli varslet når det blir ledig plass hos en fastlege. Du kan nå bli varslet når det blir ledig hos inntil 5 fastleger for kun 95 kr. I tillegg kan brukere av denne tjenesten også nå se sist gang det var ledig plass hos en fastlege.

Bakgrunn

I november lanserte staten en ny IT-løsning for bytte av fastlege. I den nye løsningen er det nå blitt mulig å sette seg på venteliste hos en fastlege. I forbindelse med at staten har utviklet sin løsning har vi ...

Visning av ledige plasser på helsenorge.no

De siste dagene har en del brukere kontaktet oss etter å ha lagt merke til at vi på Legelisten.no viser 0 ledige plasser på en fastlege, mens den samme legen vises med ledige plasser på helsenorge.no. Her virker det jo som om våre tall er feil, og at brukere av varslingstjenesten vår ikke har blitt varslet slik de skulle.

Helsenorge.no informerer selv, på denne siden, om at de har noen utfordringer rundt visning av ledige plasser og i alle tilfellene vi har sett på så langt er det faktisk våre tall som er korrekte.

Dersom du har ...

Noe avvik i antall ledige plasser på fastlegene

HELFO's nye system for fastlegeordningen ble lansert 7. juni på helsenorge.no. På grunn av påfølgende nødvendige oppdateringer av våre systemer, så vil det de nærmeste dagene kunne være noe avvik mellom antallet ledige plasser som vises på legelisten.no og HELFO's offisielle tall.

Vi beklager ulempen dette medfører, men lover å komme tilbake med en enda bedre løsning enn tidligere!

Vi har lagt til psykiatere

En psykiater er en lege med godkjent videreutdanning i psykiatri. Psykiatri er læren om psykiske lidelser og behandlingen av disse. Vi har nå lagt til avtalespesialistene og de psykiaterne som arbeider privat.

Se oversikten over psykiatere her

Se oversikten over barne- og ungdomspsykiatere her

Jeg finner ikke spesialisten jeg har gått til i listene deres?

Kontakt oss med spesialistens navn og evnt. klinikk, så skal vi få oppdatert oversikten.

Hva er forskjellen på «offentlige» og «private» spesialister?

Når man skal velge spesialist er det viktig å vite om man ønsker å gå ...