Blogg

Blogg

Vi ansetter: Senior Full Stack Utvikler

Vil du være med å utvikle en av norges mest brukte helsenettsider?

Legelisten.no har en unik posisjon og merkevare blant norske pasienter. Vi skal videreutvikle plattformen vår og bygge nye tjenester som kan hjelpe både pasienter og tilbydere av helsetjenester. Vi har flere konkrete prosjekter på trappene og kunder som venter på å få levert ny funksjonalitet.

Vi ser etter en dyktig utvikler som kan være med å utvikle nettsiden og selskapet videre. Du vil bli en nøkkelperson i vårt team og være med på alle sentrale beslutninger knyttet til teknologivalg og utvikling.

Vi kan tilby:

• ...

We're hiring: Senior Full Stack Developer

Do you want to help develop one of Norway’s most used health websites?

Legelisten.no has a unique position and brand in Norway. We are continually developing our platform and building new services that can help both patients and healthcare providers. We have several projects in the pipeline and customers who are waiting to receive new functionality.

We are looking for a skilled developer who can help develop the website and the company further. You will be a key person in our team and be involved in all key decisions related to technology selection and development.

We can offer:

...

Шукаєте україномовного чи російськомовного лікаря?

(Texts in Russian and Norwegian are further down.)

Ви нещодавно прибули до Норвегії з України і хочете знайти лікаря, який розмовляє українською чи російською? На legelisten.no ми, на жаль, зараз не маємо хорошої функції для фільтрування лікарів, які знають певну мову, але за допомогою Google все ще можна знайти лікарів у Норвегії, які говорять українською чи російською. Рішення не ідеальне, але ми сподіваємося, що воно все одно може допомогти.

Здійснивши спеціальний пошук у Google, можна знайти рейтинги пацієнтів, де хтось написав «український» / «Україна» чи «російський» / «Росія». І здебільшого ці слова згадуються, щоб підкреслити, що лікар з України/Росії ...

100 000 publiserte vurderinger

Da vi startet nettstedet var vi usikre på om flere enn oss syntes at dette var en god idé og om dere kom til å ønske å skrive (og lese) erfaringer fra andre pasienter.

Svaret kom raskt.

Siden den spede begynnelsen har våre moderatorer nå publisert over 100 000 vurderinger og nettstedet er besøkt 26.5 millioner ganger! Av disse har 4 millioner besøk vært det siste året, fordelt på 2.6 millioner unike brukere.

Tross mange påstander om at kun misfornøyde pasienter vil skrive vurderinger er heldigvis de fleste godt fornøyd med behandleren sin, og ønsker også å uttrykke det ...

Full seier til Legelisten.no i Høyesterett!

Legeforeningen tapte og Legelisten.no vant i saken om vår nettside som har blitt behandlet av Høyesterett. Legeforeningen krevde at leger skulle få generell reservasjonsrett mot pasientomtaler på Legelisten.no, men fikk ikke medhold i sitt syn. Høyesterett konkluderer med:

Etter en samlet avveining av de relevante momenter er min vurdering at de berettigede hensyn som ligger til grunn for Leglisten.no – og da særlig allmennhetens behov for informasjon om tilbydere av helsetjenester – må veie tyngre enn hensynet til helsepersonellets personvern.

Alle de fem dommerne var enige, og dommen var således enstemmig.

– Dette er en ...