Ragne Swift Farnes

Steinbruddveien 8 3173 Vear
Ragne Swift Farnes er en av 59 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Ragne Swift Farnes

Tar meg ikke på alvor.

Min erfaring er at Ragne ikke har tatt meg og mine bekymringer på alvor. Jeg er en mann i slutten av 60-årene, og i 2018 skjedde det mye rart med helsetilstanden. Da opplevde jeg at hun var meget tilbakeholden med å henvise meg til spesialister. Og hun reagerte ikke på mine bekymringer om alvorlige bivirkninger av medisinene, bivirkninger som var beskrevet i pakningsvedleggene.

Jeg har lyst til å nevne en sak som jeg synes at Ragne taklet merkelig og som jeg opplever som useriøs pasientbehandling.

Pga. mistanke om jodmangel ba jeg om å få det sjekket. Først fortalte hun meg at hun ikke tror at jeg har jodmangel, deretter ga hun meg et telefonnummer til et sted i Oslo og ba meg ringe for å få tilsendt beholdere for oppsamling av all urin i løpet av et døgn. Vedkommende som svarte ville ikke sende noen beholdere, men fortalte at jeg kunne bruke hva som helst. Ble jeg enda mer frustrert? Ja!

Jeg kontaktet så et legesenter som jeg visste hadde testet noen for jodmangel. Der fikk jeg oppgitt et telefonnummer som viste seg å være til sentrallageret til sykehuset i Vestfold (SiV, Tønsberg). Deretter kontaktet jeg Vear legegruppe og fortalte dem om rutinen. SiV leverer beholdere til legesenteret, jeg henter dem og fyller dem med urin, for så å levere dem tilbake til legesenteret der det kommer noen fra SiV og henter dem.

Jeg spør: Hvorfor gjorde hun (Ragne) det på dette viset? Og hadde jeg jodmangel? Ja, det hadde jeg.

Vennlig, kunnskapsrik og oppdatert

Jeg var så glad da jeg fikk Ragne Swift som fastlege. Hun er oppdatert, og kom med forslag til smartere løsninger enn den forrige legen. Vennlig, rolig, og du har aldri følelsen av at hun jar det travelt! Hun tar deg på alvor som pasient, og man føler seg alltid velkommen. Hun er lynrask til å svare på forespørsler, og forværelset har blitt noe bedre. Anbefaler likevel sms fremfor forsøk på å ringe dem.

Faglig dyktig og omsorgsfull

Hadde en veldig positiv opplevelse av Dr. Swift Farnes. Hun fremstår som faglig dyktig, men bruker ord og uttrykk som er forståelig for alle. Jeg ble tatt i mot på en varm og behagelig måte og hun brukte god tid på å sette seg inn i min problemstilling. Fikk foreskrevet egnet medikament og sluttresultatet ble svært godt. Kan på det varmeste anbefale denne legen videre!

Arrogant og lite medmenneskelig

Førsteinntrykket var at hun hadde godt med kunnskap og var en som tok tak. Dette ble fort erstattet med et inntrykk av et menneske som ville fortest mulig ha meg ut av kontoret og egentlig ikke tok noe som jeg sa på alvor. Har slitt med panikklidelse i mange år, men hjelper lite når du kun egentlig blir bedt om å "ta deg sammen" av fastlegen din. Fikk til og med beskjed om at det kostet staten for mye hvis jeg hele tiden ville ha blodprøver, til tross for at jeg har blitt anbefalt å gjøre dette årlig. Føler meg kun til bry hos en person som egentlig har som jobb å ha min helse i fokus. Mye mulig hun er flink på faget, men min opplevelse er at hun forstår seg veldig lite på mennesker.

Helt ok Lege

Har hatt noen få besøk hos dr. Swift.
Ved disse anledningene gjør henne jobben sin.
Det store problemet er dem som sitter i resepsjonen.
Absolutt alle gangene jeg har ringt Vear legegruppe får jeg problemer. Noe jeg ellers aldri har i samtale med mennesker.

For det første kan jeg ringe i en halvtimes tid og når jeg kommer gjennom hører jeg "hallo" "hallo". Personen i andre enden slenger på røret og later som samtalen er brutt. En gang jeg måtte fornye min resept ringte jeg minst 20 ganger.
I tillegg er dem alltid frekke og snerpete i tonen.
Jeg måtte bytte Lege i dag pga disse problemene.