Solsiden Legesenter

Solsiden 20A 4950 Risør

Siste vurderinger av behandlere ved Solsiden Legesenter

Beskrivelse av legen min Lars Kjørholt

Lege: Lars Kjørholt Skrevet

Hyggelig, rolig, grundig og seriøs. Vet hva han snakker om og tar seg tid til å lytte. Når jeg er så heldig å få time, da. Jeg har fram til siste besøk vært godt fornøyd med legen min, men det er fordi jeg sjelden feiler noe alvorlig. Siste besøk var ingen god opplevelse. Jeg fikk time for å få henvisning til vurdering hos plastisk kirurg, en vurdering kirurgen skal ta, IKKE fastlegen min. Men jeg måtte "bestå" en lite hyggelig test hos han for i det hele tatt å få henvisning til kirurg. Hele episoden opplevde jeg som ydmykende og det er IKKE KJørholds oppgave å vurdere hvorvidt jeg trenger henvisning. Jeg har klart å få henvisning til kirurg selv ved å benytte kontaktnettet mitt, så får vi se hva dette fører til.

Han er til tider FOR grundig og vil helst gjøre alt selv framfor å henvise til andre. Han bør huske at han er allmennlege og skal ikke gjøre vurderinger som er opp til ekspertene. Dette gjelder også når jeg en sjelden gang mer om smertestillende for belastningsskader i hoftene, jeg må argumentere til jeg blir blå i trynet. det samme gjaldt en gang jeg trengte en sykemelding.

Litt under midt på 3

Lege: Lars Kjørholt Skrevet

Som barnelege/lege er han dyktig, men det å vente å se litt til før spesialist blir et alternativ ligger dypt inne på noen tilfeller.
Hyggelig og flink lege ellers, men alt for dårlig tid og venting må påregnes her.

Meget kompetent lege

Lege: Lars Kjørholt Skrevet

Har kun opplevd en seriøs og faglig dyktig behandling hos denne legen !
Tar seg tid og er en god lytter.

en faglig flink lege

Lege: Lars Kjørholt Skrevet

Legen viser forståelse,og er lett å snakke med. Han har en bre erfaring og videreformidler godt. Man føler seg trygg når man er hos Kjørholt. Han er også veldig flink med barn. Å komme hit med barna føles trygt og godt. Han er flink til å kommunisere med barn.

Hadde en annen fastlege tidligere. Den gang gikk jeg til utredning i nesten et år uten at de fant ut av hva jeg feilte. Da byttet jeg til Kjørholt, og han fant ut av hva det var i løpet av kort tid. Slikt skaper tillit! Alt i alt....en lege som tar seg tid, og vet hva han driver med.

"Se det ann Kjørholt"

Lege: Lars Kjørholt Skrevet

Er du av typen som vet hva du vil og sjekker litt selv på forhånd, kan denne fastlegen fungere bra. Men trenger du å kunne stole på legen og være rimelig sikker på at han tar riktige valg for deg, spesielt med tanke på å sende deg videre til spesialist når det trengs, så styr unna. Er du ikke bestemt skjer det lite, se det ann litt til.
Ikke mulig å få time innen 14 dager med mindre det er akutt, har også opplevd å bli avvist i en akutt situasjon.
Legen er sjelden i rute, har tilogmed opplevd forsinkelser til dagens første time.