Sentrumslegene i Halden

Violgata 8, 1. Etg 1776 Halden

Siste vurderinger av behandlere ved Sentrumslegene i Halden

Svært dyktig - men noe overarbeidet.

Lege: Margunn Asheim Birkeland Skrevet

Jeg har gått til Margunn Birkeland i mer enn 15 år. Inntrykket jeg har av henne & av kollegene er ikke bare negative eller bare positive.

Hun virker svært dyktig innen allmennmedisin og det somatiske. Hun henviser videre til spesialist heller «en gang for mye, enn en gang for lite».

Jeg har hørt fra andre, og leser her at hun har «manglende empati», noe jeg ikke er enig i. Jeg tror derimot at hun kan fremstå som uempatisk, dersom man som pasient sliter psykisk. Jeg tror det handler mer om manglende erfaring og manglende forståelse, enn manglende empati og uvilje.

Jeg vil anbefale pasienter som sliter med lettere psykiske plager, eller psykiske lidelser, å oppsøke Dr. Bakkevik, en annen lege eller psykiater.
Ikke fordi Dr. Birkeland har manglende respekt for «den type pasienter», men fordi hun er helt enkelt veldig mye bedre på (veldig mange) andre ting.

Helsesekretærene, Anita og Berit, er stort sett svært hyggelige og i møtekommende. Som pasient opplever jeg ofte at de tar seg tiden, selv om jeg egentlig vet at de ikke har tid. De kunne godt ha ansatt flere helsesekretærer & fått et IT-system, eller en logistikk som fungerte bedre.

Jeg må ringte 40 - 60 ganger før jeg i det hele tatt får summetone.
Telefontiden deres er i «vanlig arbeidstid», og da er det svært vanskelig å kunne bruke så mye tid, bare på å «nå igjennom» på telefonen.

Jeg tror Dr. Birkeland kunne vært tjent med å ha ferre pasienter & helsesekretærene kunne ha vært tjent med å være flere. De er alle svært dyktige damer, men virker å være preget av å være noe overarbeidet.

Jeg er, alt i alt, fornøyd med Oscarsgate legekontor.

Veldig bra!

Lege: Margunn Asheim Birkeland Skrevet

Hatt henne som fastlege siden hun startet.
Opplever henne som grundig, forståelsesfull og så absolutt empatisk.

Har også fantastisk hyggelige helsesekretærer. Kan anbefale henne på det sterkeste.
Eneste ulempen kan være lange ventetid på tlf og timebestilling. Er det derimot noe akutt blir man tatt på alvor og får time på dagen.

Fornøyd, men vanskelig å få time

Lege: Margunn Asheim Birkeland Skrevet

Stort sett alltid vært fornøyd da jeg har hatt legetimer hos henne.
Hører på problemene mine, lett å kommunisere med og svarer på mine spørsmål samt hjelper meg med det hun skal.

Det mest negative er at det er veldig veldig vanskelig å komme gjennom til legekontoret på tlf, og jeg må nesten hver gang dra dit og bestille time.

Dyktig lege

Lege: Margunn Asheim Birkeland Skrevet

Har vært hos Birkeland noen ganger, hun tar noen ganger timer dersom fastlegen min ikke er tilstede. Har et helt annet inntrykk av henne enn det som tidligere er skapt av henne. Hun er fleksibel, tar seg god tid, lytter, er veldig empatisk, gir gode råd, og hun oppleves som en samvittighetsfull lege. Hun er også faglig dyktig. Er meget fornøyd med den hjelpen jeg har fått av henne.

Mangler empati

Lege: Margunn Asheim Birkeland Skrevet

Ovennnevte oppleves som pasient å ha manglende eller fraværende empatiske evner. I tillegg hører hun ikke etter, oppleves at jeg ikke blir trodd, og bryr seg ikke om det hele bildet, kun enkeltsymptomer. Tar den raskeste veien ut, har ikke tid til å høre ordentlig etter og evne til å forstå og vise medfølelse/empati.