Margunn Asheim Birkeland

Oscars gate 11 1776 Halden
Margunn Asheim Birkeland er en av 27 fastleger i Halden

Siste vurderinger av Margunn Asheim Birkeland

Kjempebra lege!

Blir alltid møtt med godt humør. Får den hjelpen jeg trenger og legen finner fort ut hva som feiler meg

Ikke å anbefale!

Jeg synes at legen viste meg lite empati og forståelse. Opplevde ikke at hun lyttet til mine problemer og så symptomer i sammenheng. Får kun ta opp ett symptom av gangen. Var raskt ute med å sette diagnose i stedet for å sette seg inn i situasjonen. Fikk ikke den behandlingen jeg forventet. Fikk råd om trening som forverret sykdommen.

Hun viste ingen empati og stilte ikke ett spørsmål en gang om hvordan det gikk ved dødsfall i nær familie.
Kontordamen har også vært ufin i kommentarer.
Jeg vil ikke anbefale denne legen, spesielt ikke hvis man har en sammensatt problemstilling.

Den beste legen jeg har hatt

tillit til henne, kan spørre om alt, posetiv og har blitt sendt til spesialister da det var nødvendig,stoler på hennes avgjørelser. Vært hos henne hele tiden og nå er jeg 80....

Svært dyktig - men noe overarbeidet.

Jeg har gått til Margunn Birkeland i mer enn 15 år. Inntrykket jeg har av henne & av kollegene er ikke bare negative eller bare positive.

Hun virker svært dyktig innen allmennmedisin og det somatiske. Hun henviser videre til spesialist heller «en gang for mye, enn en gang for lite».

Jeg har hørt fra andre, og leser her at hun har «manglende empati», noe jeg ikke er enig i. Jeg tror derimot at hun kan fremstå som uempatisk, dersom man som pasient sliter psykisk. Jeg tror det handler mer om manglende erfaring og manglende forståelse, enn manglende empati og uvilje.

Jeg vil anbefale pasienter som sliter med lettere psykiske plager, eller psykiske lidelser, å oppsøke Dr. Bakkevik, en annen lege eller psykiater.
Ikke fordi Dr. Birkeland har manglende respekt for «den type pasienter», men fordi hun er helt enkelt veldig mye bedre på (veldig mange) andre ting.

Helsesekretærene, Anita og Berit, er stort sett svært hyggelige og i møtekommende. Som pasient opplever jeg ofte at de tar seg tiden, selv om jeg egentlig vet at de ikke har tid. De kunne godt ha ansatt flere helsesekretærer & fått et IT-system, eller en logistikk som fungerte bedre.

Jeg må ringte 40 - 60 ganger før jeg i det hele tatt får summetone.
Telefontiden deres er i «vanlig arbeidstid», og da er det svært vanskelig å kunne bruke så mye tid, bare på å «nå igjennom» på telefonen.

Jeg tror Dr. Birkeland kunne vært tjent med å ha ferre pasienter & helsesekretærene kunne ha vært tjent med å være flere. De er alle svært dyktige damer, men virker å være preget av å være noe overarbeidet.

Jeg er, alt i alt, fornøyd med Oscarsgate legekontor.

Veldig bra!

Hatt henne som fastlege siden hun startet.
Opplever henne som grundig, forståelsesfull og så absolutt empatisk.

Har også fantastisk hyggelige helsesekretærer. Kan anbefale henne på det sterkeste.
Eneste ulempen kan være lange ventetid på tlf og timebestilling. Er det derimot noe akutt blir man tatt på alvor og får time på dagen.