Oslo Hjerteklinikk AS

• Hjertespesialist og indremedisiner

Siste vurderinger av Oslo Hjerteklinikk AS

Profesjonell og hyggelig!

Lege: Akram Zalmai Skrevet

Kjempehyggelig og kompetent lege. Jeg ble behandlet på en profesjonell måte. Han var flink til "small talk" noe som gjorde at jeg følte meg vel gjennom hele timen. Jeg fikk også beholde BH-en på under hele undersøkelsen, inkludert under sykkeltesten, og det var på ingen måte ubehagelig. Med Dr. Zalmai er man nok i trygge hender.

Utrolig fornøyd og reddet livet mitt.

Lege: Akram Zalmai Skrevet

Utrolig fornøyd! Fra A til Å. Han avdekket en liten «defekt» åre, som uten videre justering hadde resultert i et infarkt.
Full sjekk, nøye og ekstremt profesjonell. Anbefales på det sterkeste!

Utfører grundig undersøkelser og kjempehyggelig, men pasientkontakt under kontrolltime bør forbedres.

Lege: Akram Zalmai Skrevet

Jeg ble henvist til Akram Zalmai av fastlegen min ettersom jeg har skyhøy blodtrykk som 30 åring, og har hatt det slik i to år. Jeg ble tilbudt time raskt av en ekstremt hyggelig helsesekretær da en annen pasient avbestilte timen sin.

Da jeg møt til timen, var jeg 10 minutter forsinket, han var grei og ble ikke sur på meg, selv om jeg var første pasient for dagen. Han utført en passe grundig undersøkelse, og ja, han var litt brå i måten at han ba meg å kle av overdelen, men jeg visste hva jeg skulle forvente.

Undersøkelse-delen var helt greit (den typiske "intimt" klem man får under ultralyd av hjerte, så stresstest på sykkel - den var litt mer kleint egentlig - å sykle uten overdel med "sugekopp" type EKG ledninger som måtte aktiveres av at pasienten sprays med vann (kanskje saltvann? Vet ikke/bryr meg ikke)). Nå har dere fremtidige pasienter noe å forholde seg til.

Allikevel føler jeg fremdeles at jeg dro fra timen med flere spørsmål enn svar - jeg fikk beskjed at jeg har ikke hypertensjon, men heller takykardi - dette ga egentlig ikke meningen da jeg utfyller diagnostikk kriterier til både NICE, og ESH/ESC guidelines for hypertensjon. Jeg skjønner ikke hvorfor det var ikke både hypertensjon og takykardi.

Uansett, jeg fikk resept på en betablokker, og ble satt opp på kontroll time to uker senere for å ta et 24-timers EKG-måling.

Det var egentlig kontroll timen jeg var minst fornøyd med. Jeg sliter med angst, og ble engstlig av at EKG-måleren hadde kun 30% batteri da jeg fikk den satt på meg, det gikk greit jo, og da jeg kom tilbake etter 24-timers EKG-måling ble jeg overrasket med å ta en veldig kjapt prat med Akram Zalmai om hvordan det hadde gått.

På innkallingen sto det kun helsesekretær, så jeg var ikke forberedt til å møte kardiologien. Jeg fortalte ham at jeg sleit å puste om ettermiddagene - det ble avfeid, jeg nevnt at jeg hadde fått svært lavt puls og besvimt to ganger i løpet av de første to uker - avfeid, jeg spurt om mulig interaksjoner mellom betablokkere og antidepressiver typer - fikk beskjed at alle var greie... Dette kan være sant, men felleskatalogen sier annet - jeg fikk ikke tid å spørre om de andre psykiske medikmanter jeg bruker før han skulle videre til sin neste pasient.

I tillegg ble jeg ikke spurt om hva jeg gjorde i løpet av de 24-timer. Jeg hadde vært på en 4 timer gåtur, hadde vært våken i over et døgn, vært hos tannlegen og fått to fylling med bedøvelsen Xylocain-Adrenalin, det sier seg selv at adrenalin øker pulsen litt. Jeg antar at pulsen gikk rett og slett aldri lavt/høyt nok at han ble bekymret men i forhold til døgnregistering av blodtrykk, føltes det feil å verken få spurt, eller få tid til å gi beskjed om slike hendelser.

Til slutt, dette er noenlunde frekt mot noen av andre brukernes vurderinger, men det virker som det er deres første møte med en kardiolog og dere var ikke forberedt at kroppen blir behandlet på den sære måte som noen leger gjøre - kroppen avskilt fra personen. Litt som kjøtt egentlig. Første gang en lege behandler kroppen din slik er alltid litt kjipe, men det er også litt trøst i det at man innser at leger virkelig legger lite merke til puppene/magen, osv. utover behandlingsbehov.

Her var det mye informasjon, forhåpentligvis den ble ikke for personlig - og forhåpentligvis hjelper det ei som ellers var skremt vekk av de andre vurderinger å vite det som pleier å skje under undersøkelse. De negative aspekter jeg opplevde kunne ha vært bedre hadde jeg vært forberedt og hvis jeg var litt mer stå i å kreve tydligere svar.

Godt mottatt i resepsjon av hyggelig og serviceinnstilt flink ansatt.

Lege: Akram Zalmai Skrevet

Profesjonell og flink lege, men utålmodig og nærmest irritert hvis jeg vil ha mer informasjon. Her var det ikke snakk om noe brukermedvirkning. Jeg savnet å få drøfte behandling, men det var det ikke rom for

Hyggelig og flink!

Lege: Akram Zalmai Skrevet

Ble godt tatt imot. En veldig hyggelig mann som svarer på alt en lurer på, og tar en grundig undersøkelse. Det var tydelig at han visste hva han holdt på med. Veldig fornøyd!