Brukernes vurderinger
Om vurderingeneSiste vurderinger av Magnat Center
Håp og livslyst
Lege: Gisle Granhus SkrevetJeg har levd med ekstreme og ødeleggende smerter siden 2015. Etter en operasjon i nakken i 2017 fikk jeg varige nerveskader, og livet mitt raste sammen. Smertene tok full kontroll over hverdagen. Jeg mistet funksjon, verdighet og etter hvert håpet. Jeg lå store deler av tiden på sofaen, dopet ned av tunge medisiner, mens helsevesenet i praksis hadde gitt opp. Beskjeden jeg fikk var at jeg måtte lære meg å leve med smerten – til en person som knapt orket å leve i det hele tatt.
Da jeg kom til Gisle i 2018, var jeg på mitt aller mørkeste. Han var den første som ikke avviste meg, den første som tok meg på alvor, og den første som tydelig sa at jeg ikke var et håpløst tilfelle. Der andre hadde overlatt meg til meg selv, valgte han å stå ved min side.
Over tid har han kjempet for helsen min når jeg selv ikke hadde krefter igjen. Takket være hans innsats har jeg fått tilbake funksjoner jeg nesten hadde mistet helt, og jeg har gradvis fått livet mitt tilbake. Enda viktigere: Han ga meg håp i en situasjon der alt føltes tapt.
Det er vanskelig å beskrive med ord hvor mye hjelpen hans har betydd. For meg har dette vært forskjellen på å bare eksistere i smerte – og det å faktisk leve igjen. Når systemet svikter, og man blir stående alene, er det livreddende å møte en lege som nekter å gi opp. Jeg vil alltid være dypt takknemlig for alt Gisle har gjort for meg.
Svært dyktig og kunnskapsrik spesialist som holder seg oppdatert!
Lege: Gisle Granhus SkrevetEtter å ha blitt utredet, og forsøkt en rekke ulike behandlinger innenfor både almen og spesialisthelsetjenesten, fant jeg endelig en spesialist og ett behandlingsopplegg som gav med livskvaliteten i hverdagen tilbake. Etter langvarige plager etter en ulykke, med ytterligere forverring etter nødvendig stabiliserende kirurgi, hadde jeg store invalidiserende smerteplager. Etter mange runder med ulike behandlingsforsøk uten bedring hadde jeg gitt opp. Heldigvis fikk jeg mulighet til å bli utredet og satt på fast behandlingsopplegg hos Gisle Granhus. Dette har gitt meg livskvaliteten tilbake og betydelig smertebedring. Uten dette behandlingsopplegget og jevnlig oppfølging ville livskvaliteten min vært kraftig forringet og ute av stand til å fungere på det nivået jeg gjør i dag.
Man blir sett og trodd på.
Lege: Gisle Granhus SkrevetHar gått til Gisle i over 2 år nå. Ble sendt fra SMI til Gisle da hun smertelegen jeg hadde der sluttet,de ble tatt fra Helfo ordningen. Og da har ikke vi smertepasienter økonomi til å gå privat. Hun prøvde å få de pasientene med kompleks smerte inn andre steder. For vi får ikke komme inn på offentlige Smerteklinikk på sykehus. Som vi burde gjort. Hun sa Gisle er sykt dyktig og jeg er heldig vist jeg kom dit. Er så glad for den hjelpen jeg får hos han. Har store bekken smerter invalidiserende etter 3 fødsler. Og når jeg får blokade så klarer jeg gå og smertene er til å leve med i 2 uker. Jeg lever med smerte på 8/10 og er mye sengeliggende. Da det å sitte er veldig smertefullt. Smertene stråler fra bekkenet ned rompa og begge bena bak. Når jeg får blokade på begge sider og en del lidokain stikk i tillegg. Så klarer jeg sitte i en myk stol i stua. I stedet for å ligge i en seng. Gisle har ultralyd som han bruker og da treffer han bedre. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten han. Han ser deg, og tror på deg, gjør alt for å hjelpe. Veldig hyggelig og empatisk mann. Bare det betyr så enormt mye, at man blir trodd og ikke blir sett ned på som vi smertepasienter ofte blir. Går på sterke smertestillende, det hadde jeg ikke fått uten en smertelege i ryggen. Det å ha den tryggheten som pasient betyr så mye. Jeg går til han hver 3 uke, for den hjelpen er livsviktig for min helse. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten Gisle. Så jeg ber at denne Helfo ordningen ikke blir tatt bort her også,for den redselen sitter i deg når det har skjedd før. For som ufør har man ikke økonomi til å gå privat. Folk forstår ikke hvor mye det betyr å ha en lege som Gisle i ryggen som ser deg og tror på deg. Jeg sitter ikke med en klump i magen og er redd ,når jeg skal til Gisle. Som jeg har gjort så ofte ,med andre spesialister. Fordi de er så ovenfra og ned ,spesielt ovenfor oss med kronisk smerte ,som ikke synes på utsiden.
Dalius Bansevicius er en nevrolog jeg kan anbefale sterkt. Han lytter og er interessert. Han framstår også meget tydelig
Lege: Dalius Bansevicius SkrevetJeg går fast til denne nevrologen for smertebehandling, og har gjort det i flere år. Kan derfor sterkt anbefale han. Han er tydelig interessert i faget sitt og meget hjelpsom om du har spørsmål.
Stabil behandlig
Lege: Gisle Granhus SkrevetI 2010 var jeg nesten uføretrygdet til tross for at jeg ville jobbe
Etter mange operasjoner og opptrening gjennom flere år ble jeg henvist til smerte behandling først hos Henrik h og deretter Giske Granhus.
Dette har gitt meg et helt nytt liv. Kom meg tilbake i full jobb i 2011 og etter at Dr Giske Granhus har gitt meg smertebehandling fra 2016 står jeg fremdeles i 100 + jobb.
Dr Granhus er strukturert, lyttende og gir meg mulighet i stå i jobb. Uten denne behandlingen har jeg vært ufør og ikke kunne bidra i samfunnet.
La dette tilbudet fortsette slik at flere kan stå i jobb og ikke være overmedisert av ulike smertestillende tabeletter.
Dr Giske Granhus har utrolig god kompetanse, er lydhør, stresser ikke, usedvanlig faglig dyktig.
Vi trenger flere slike faglige dyktige leger på dette område rundt smertepromatikk slik at ikke flere faller ut av arbeidslivet.
Les alle vurderingene
Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.
Tilgangen varer i 24 timer. Kjøpet er en engangsbetaling.
💙 Visste du at Legelisten årlig har over 3 millioner brukere?