Dawit Binyam
Mann, 42 år
Spesialisering
Godkjenning
Ledige plasser
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass
Hatt legen i ca 5 år og er generelt både fornøyd og misfornøyd.
Positiv:
+Empatisk
+Tar seg tid med pasienten
+Viser at han forstår situasjonen
+Hyggelig og alltid møtt meg med et smil
Negativ:
-Kunnskapsnivået virker noe lavt, når man går langtidssykemeldt uten å kunne få en diagnose.
-Diffuse symptomer på sykdomsbildet, gir ikke dette legen nok drivkraft til å foreta omfattende søk, internt så vel, som eksternt for å finne frem til et konkret svar.
-Gir noe lett opp med tanke på hva man kan henvise til, for å få en diagnose.
-Lite villig til å henvise til andre, dersom pasient gir forslag til henvisning, som muligens kunne ha gitt et svar på sykdomsbildet.
-Som pasient, føler man seg nødt til bruken av Google for å finne formentlige potensielle diagnoser, da legen ikke tar initiativ til å jobbe for pasienten, når symptomsbildet er diffust.
Sentralbordet føles kraftig underbemannet, da man ofte står minst i 15-20minutters kø i telefon. Dog er personalet, som svarer telefonen hyggelige, gir råd og veiledning om dette kreves.
Synd en grei lege blir så utfordret med et totalt inneffektivt legekontor.
Har aldri opplevd maken til treighet. Dei sløser med andre folks tid og arbeid. Å måtte bruke nær 3 timer av arbeidsdagen for å bestille en resept, å må så vente mer en ei uke på resepten.. Forkastelig.
Etter å ha blitt ufrivillig flyttet fra Blandeverket legesenter, har dette bare vært en nedtur. Ingen smil, nikk, spørsmål, kommunikasjon fra resepsjon. Må ringe og purre på sykemelding (noe som er legens ansvar). Det er forferdelig når du er syk og egentlig har lyst å være på jobb!
Savner proffe og effektive helsearbeidere.
Hyggelig og dyktig lege. Enkel å kommunisere med. Tar seg god tid.
Eneste jeg ikke skjønner er hva som skjer på "sentralbordet". Å bestille time via telefon kan man egentlig bare glemme. Her virker det som noen er opptatt med for mange andre ting eller glemmer å legge på røret. Her må det tas grep. Gir et dårlig førsteinntrykk av hele senteret at det ikke er noen som svarer på telefon.
Har har hatt ham som fastlege siden 2015. Nå må jeg skifte fastlege pga flytting. Har vært kjempefornøyd; føler aldri at han ikke har tid. Tar tak i alt med en gang, og utstråler trygghet og tillit.
Vis flere...