Lars Ole Stangeland

Høvik Legesenter DA Mann, 39 år

Autorisert2004
Ledige plasser 535 av 800
Vil du bytte til denne fastlegen?

Høvik Legesenter DA

Sandvikveien 26 1363 Høvik
Lars Ole Stangeland er en av 104 fastleger i Bærum

1 vurdering

Siste vurderinger av Lars Ole Stangeland

Good, efficient doctor

Doctor Lars Ole Stangeland is an excellent doctor. He hears everything that the pasient says (in my experience as a pasient). You feel he REALLY LISTENS.

Tja.. Litt lite utadvendt for meg

Jeg har bare vært hos han tre ganger, og nok tenkt han skulle være en "ovrgangslege" til en jeg hadde satt meg på varsling til fikk kapasitet - hvilket skjedde uventet fort. Jeg så Stangeland som en svært grundig og dyktig medisiner, men jeg følte han var litt stille - at jeg ikke fikk så mye verbal respons på det jeg sa/spurte om. Det virket som han lyttet og tok det inn, for han har henvist riktig/skrevet grundig henvisning (noe jeg først fant ut da jeg var hos den han henviste meg til), tatt adekvate prøver og ordinert relevant undersøkelse. Jeg lurer på om denne legen er så "faglig" at det kanskje kan gå litt utover kommunikasjonsbiten, men det kan jo selvfølgelig bare være personkjemi, eller at han er en lege som rett og slett passer bedre for de som ikke har svært sammensatte helseutfordringer. Eller de som rett og slett ønsker en "no nonsence lege" som aldri holder seg til annet enn saken. Jeg mener ikke at en lege skal sitte å jatte om været så de andre pasientene må vente i timesvis, men det er noe med å bruke de ekstra minuttene det tar for å få en til å føle seg trygg i pasientstolen. Jeg har selv litt legeskrekk, og synes det er vanskelig å "dundre" rett på sak med en gang. Og når man lytter, er det fint om man også kommuniserer tilbake Likevel har han faktisk gjort jobben sin rent medisinsk, så han er rent faglig ingen dårlig lege!

Men Høvik legesenter kunne virkelig trengt en ansiktsløftning synes jeg. Opplever lokalene som slitt og ganske upersonlige, noe som heller ikke hjelper når man gruer seg for å komme inn til legen.

Kan anbefales!

Fastlegen var ikke tilgjengelig, men dette var en fullgod erstatning! Han følger opp Høvik legesenters tradisjoner med grundige og nøyaktige undersøkelser på en fin måte. Han fremstår som interessert i pasientens helse, og fortalte hvordan jeg skulle forholde meg videre avhengig av sykdomsforløp. Mye mer enn bare en sykemelding.