Svetlana Ivanovna Kirknes

Fridtjof Nansens gate 21 3722 Skien
Tlf: 35 50 69 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Svetlana Ivanovna Kirknes er en av 46 fastleger i Skien

Siste vurderinger av Svetlana Ivanovna Kirknes

Bra lege, men nå bytter jeg.

Dessverre ødelegger damene som er i resepsjonen alt. Alltid forsinket, alltid lang ventetid på telefon. Ble avvist av resepsjonen med akutt nyrestein fordi de ikke hadde ledige timer og da hjelper det ikke hvor flink legen er. Nok er nok. Synd at dårlig logistikk ødelegger inntrykket av en flink lege.

Mye frem og tilbake

Jeg har fått mange forskjellig diagnoser av samme lege uten å bli noe bedre. Lang tid før jeg får timer, og lite oppfølging.

misfornøyd

Vanskelig og kommunisere med hun.hører ikke på dine egne meninger kun hennes egne og trur hun kjenner din kropp bedre enn din.
utrolig vanskelig å komme gjennom på tlf for time bestilling el spm.
lang ventetid

Nøyaktig

Ja,hun virker stresset,ja det er for lang ventetid på venteværelset og ja desverre vanskelig å komme frem på tlf.
Derimot er hun nøyaktig og ønsker at jeg som pasient skal ha den beste utredningen,spesielt om det er tegn på alvorlige saker. Hun sender deg til spesialist,får tilogmed kjappe timer der da hun ordner dette.
Nei,hun liker ikke å sykmelde,noe jeg tror vi som pasienter faktisk tjener på i lengden.
Hun har god humor og deler og med seg av egne erfaringer.
Tilgjengelighet på telefon har blitt bedre og stor forbedring nå når man kan bruke nettet ti å bestille timer etc.
Utrolig kjedelig og trasig venterom,noe med farger hadde kledd veggene godt!

Varm, lyttende og innsiktsfull.

Jeg har vært hos mange leger og ofte, hos mange er det "god dag mann økseskaft" dialog, og arroganse. Denne legen er veldig imøtekommende og empatisk.

Hun er nøye med bivirkninger av medisiner, og ikke mer enn nødvendig og slik bør en lege være, siden bivirkninger ofte kan være svært alvorlige også får man enda flere plager!

Trivelig dame som er opptatt av at du skal ha et godt liv!

Hun virker ikke helt A4 og vi trenger noen sånne :)

en lege du ikke holder ut lenge med

Kjenner meg igjen I den siste beskrivelsen som er skrevet om henne.
Sykmelding er nok det mest vanskelige du kan få av henne. Ta to paracet og dra på jobb er beskjeden du får av henne
Måtte bare velge henne siden det ikke var noen andre ledige kvinnelig leger I nærheten.

Den verste legen noensinne !!!

Første og siste gang jeg var hos denne personen.

For det første ventet jeg over en time på å komme inn.
Hørte samtaler som andre hadde seg i mellom og fikk fort inntrykk at dette var ikke uvanlig .
Og forsinkelser var helt vanllig hos alle leger på dette kontoret.
De i resepsjonen hadde lite smil å komme med å tok seg god tid før de kom i hjelpet de som sto foran luken.

Da jeg endelig kom inn var det ikke mye smil der heller.

Jeg kom inn grunnet en psykisk lidelse noe jeg ikke fikk forståelse for.
Hun virket sint og ristet på hode når jeg fortalte hvordan jeg følte det.
Fikk kun 2 uker sykemelding noe mer kunne hun ikke gi meg fordi staten ikke hadde råd til å ha sykemeldte mennesker med sånt dårlig grunnlag som jeg hadde.

Konluderer med at jeg følte meg lite forstått og at jeg ikke følte meg noe bedre av å være pasient hos henne

Kjenner meg ikke igjen av disse utalelsene om dr.Svetlana Kirkenes

Har brukt henne i mange år..Alltid tatt meg på alvor.sendt meg videre hvis hun er usikker på noe..EN lege jeg har veldig tilitt til.....Selvfølgelig har jeg opplevd å måtte sitte å vente,men det er stort sett det samme på alle legekontor..Kan trykt gi henne gode skussmål,har aldri følt at hun ikke lytter eller har dårlig tid til meg.........Hyggelige jenter i luka også.....1

Spesiell dame og grusomt legekontor

Kirknes virker som hun alltid har dårlig tid og som flere kommenterer så klager hun gladelig over både utstyr, teknologi og andre på legekontoret.
Jeg kunne "holdt ut" med Kirknes som fastlege hadde det ikke vært for legekontoret. Stadion legesenter må ha de sureste resepsjonistene i landet. Makan til frekkhet og mangel på respekt skal man lete lenge etter. Det virker som om man plager livet av dem når man ringer eller snakker med dem i skranken. (Må nevne at da jeg ringte idag møtte jeg på en annen dame, veldig hyggelig!)
Ikke mulig å få time samme dag, eller samme uke. Ofte må man vente 2 - 3 uker. Viktig å sette av god tid når man først har fått time, kan fort bli sittende i venterommet i opp mot 2 timer. Det er jo ikke som om man har en jobb man tar seg fri fra for å gå til legen...

Misfornøyd

Det er ikke lett å få time, vanskelig å komme frem på telefon.Doktor er ofter på kurs.

Dårlig lege med lite kunnskap!!

Har alltid måttet vente alt for lenge på venterommet og når jeg først kommer inn så sier hun oppgitt "ja hva er det nå da?"
Har aldri følt at jeg har fått ordentlig hjelp og hun klager alltid og får aldri forklart meg ferdig. Hun mener ofte at det ikke er alvorlig nok til å sende meg til spesialist (har migrene og atopisk eksem). Nå har jeg fått nok og er glad jeg endelig skifter lege etter 9 år!

Opptatt av seg selv og egene problemer.

Dessverre kan jeg ikke skryte av denne legen som jeg har hatt i 11 år. For meg virker det som hun er trøtt og lei av å være lege. Hun bruker mesteparten av konsultasjonstiden til å klage på regler, datamaskiner, legevaktsordningen, kontoransatte og div andre ting som ikke har med meg som pasient og gjøre. Etter hvert forstod jeg at det var best å ha time om morgenen for da hadde hun litt mer ro og interesse for meg som pasient.
Det som har vært positivt med dr Kirknes er at hun er flink til å videresende til spesialist. Men dessverre dårlig til å informere og konkludere når en utredning er gjennomført.
Tilgjengeligheten på dette legesenteret er også klandre verdig. Vanskelig å komme frem på telefon, alltid lang venting for å komme inn til lege selv når man har dagens første time. Ikke mulig å få telefontime med legen. Mye feilstikking og negativ oppførsel på laberatoriet. Trodde jeg var spesielt vanskelig å stikke, frem til jeg startet på annet legesenter, der er det treff på første forsøk hver gang.

Verste lege jeg har opplevet

Doktor Kirknes oppleves som høylytt og arrogant dame, som ikke tar deg på alvor. Snakker om andre pasienter uten å nevne navn og andre ting som ikke har noe med saken å gjøre. Da er det lett å bli leda inn på feil spor, for hun er alltid stressa, og tiden til å legge frem det du har på hjertet er knapp. Som pasient har jeg opplevd at hun som lege kan lite kunnskapsmessig. Hun virker å være uoppdattert på hva som foregår og hvilke behandlingsmetoder som brukes på poliklinikker. Det verste er at jeg føler meg veldig liten, dum og nesten fornedret når jeg er på konsultasjon hos henne. Hun har vert min lege i lang tid, og jeg burde ha byttet lege for lenge siden, noe som er min egen feil, og det angrer jeg på at jeg ikke hadde gjort det tidligere. Å komme i kontakt med Stadion Legesenter er i seg selv en forferdelig opplevelse. Det tar meget lang tid for å komme frem på telefon, og når du endelig kommer fram, da blir du møtt av en frekk og arrogant dame, som bare avbryter deg i samtalen, og bryr seg ikke om at du trenger hjelp. Er du akuttsyk er det som oftest umulig å få en time i løpet av samme uken. Stort sett blir man tilbudt en time ca. 3 uker senere. Det er helt vanlig å vente minst 1 time på venterommet, når man har fått avtalt time.

For lite kunnskap, samt dårlig kommunikasjon

Jeg har Tourettes og når jeg var hos henne måtte hun slå opp og lese om det. Dessuten så snakker hun dårlig norsk og jeg fant det vanskelig å få tillitt til henne ettersom jeg ikke følte hun hadde nok kunnskap

Super HAPPY

Kremen av alle leger.
- god lytter
- dyktig
- alltid tid
- lar deg snakke feridg
- stiller riktige diagnoser
- henviser videre ved usikkerhet

Ikke førstevalg

Dr Kirkenes gir ofte utrykk for sin egen frustrasjon vedr både medarbeidere i resepsjonen og andre pasienter (uten å nevne navn) jeg har ofte hatt en følelse av å forstyrre henne, og at hun egentlig ikke har tid til å ta imot meg. Eneste gangene hun er genuint imøtekommende er de gangene jeg har vær der pga graviditet.
Hun oppleves som lite villig til å se på alternativer eller hjelpe til å bidra for å finne en løsning eller forbedring.
Dersom man kan argumentere for seg, g selv soer vva man ønsker av tester og henvisninger utfører hun dette. Men ogte vet man jo kkke hva man bør sjekke, og gjøre.
Jeg har hatt denne legen i over 12 år, men egentlig aldri vært fornøyd.
Det er først nå jeg har byttet lege, og må jo også selv ta deler av skylden for å ikke ha gjort noe med situasjonen.

Meget god lege

Svetlana Kirkenes holder seg meget godt oppdatert om ny forskning, hun er handlekraftig og løsningsorientert, og tar pasienten på alvor.
Videre er hun uhøytidelig og snakker likeverdig til sin pasient, man føler seg aldri liten og dum, hun er ikke redd for å gi uttrykk for frustrasjoner hun selv måtte ha også, noe jeg som pasient syntes er bra.

For dårlig tid og for kjapp med diagnose

Legen brukte 5 minutter på å sette diagnose på helt ny pasient. Foreskrev medisiner og masse testing på sykehus. Viste seg å være vanlig forkjølelse.