Mobashar Banaras

Tlf: 63 90 21 49 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Mobashar Banaras er en av 15 fastleger i Nes

Siste vurderinger av Mobashar Banaras

Kjempebra lege, Anbefales

Dr Mobashar er en veldig dyktig faglig lege. Han er lyttende, hjelpsom, service innstilt og utrolig god innen psykiatri og med barn. Desidert en av Nes kommunens beste lege. Har blitt mye bedre med ventetid etter at de har blitt 2 leger på kontoret. Fortsatt en del venting på tlf men lett å få time. Kjempe fornøyd med at jeg byttet til Dr Mobashar Banaras. Håper han fortsetter i Nes mange år fremover.

Flott mann

Hos Dr.Banaras blir man alltid tatt seriøst. Ser at mange klager på ventetid, og det syns jeg er synd med tanke på at han tar seg god tid til sine pasienter. Han er nøye og opptatt av å dokumentere plager dersom de skulle dukke opp ved en senere anledning. Henviser alltid videre ved behov og gjør en grundig sjekk selv ved rask visitt. Flott lege!

Dyktig

Profesjonell fyr som tar seg tid til pasientene sine. Kan til tider virke litt fjern da han gjerne sitter å ser mye på datamaskinen, men føler at han virkelig lytter til det jeg har å si. Er dog noe lang ventetid men dette kan nok forklares med at han snakker med pasienten så lenge det trengs.

Meget Dyktig . Beste legen

Dr Banaras er meget dyktig, snill, erfaren og flink lege. Han er en lege som ser deg, lytter til deg og flink til å utrede, henvise, og gi god behandling. Han hjalp meg masse når jeg hadde det tøft. Han stiller opp for deg og kjenner Helsesystem godt siden han har også vært kommuneoverlege i Nes. Både jeg, mine foreldre og barna er meget fornøyd med ham. Flott at det er nå leger på kontoret og dermed time på dagen og kort ventetid.

Uinterressert

Mobashar Banaras ønsker deg velkommen og stiller deg et spørsmål i det samme som han vender seg mot sin PC. Når du skal til å svare på spørsmålet han stilte, ber han deg vente fordi han heller vil lese sine egne notater på PC.

Han har i svært liten grad tid til å høre hva pasienten har å si, man føler seg som en liten pølse i en stor pølsefabrikk.

Totalt fraværende!

Fastlegen er aldri på kontoret når han skal.
Det nye nå er at han setter opp de faste pasientene sine hos den andre legen på samme kontor... det er totalt uakseptabel håndtering av pasienter!
Opplever at han ikke tar meg på alvor og er mer opptatt av tastatur og skjerm enn selve pasienten.
Det er trist at man skal sitte igjen med en opplevelse av å hverken bli sett eller hørt av sin fastlege og at han kan kaste deg til en annen lege som om man er en freesbee...

Ganske bra lege

Jeg er veldig fornøyd med Dr. Banaras. Han tar seg alltid tid til mine problemer, og hører på meg. Han er veldig hjelpsom, og jeg føler at han prioriterer passientene sine veldig bra. En ting jeg synes er litt kjip er den utrolige lange ventetiden. Har også opplevd og ha hatt time samtidig som en annen. Selv ved først time er det forsinkelser. Men ellers er jeg kjempe fornøyd med Dr. Banaras.

Utrygg legepraksis ?

Får inntrykk av at legen er uinteressert i sitt fag og for meg som pasient.

Har opplevd at to pas. hadde time på samme tidspunkt.

Er alltid svært forsinket. Har selv erfart at pas. selv kommer til kontoret lenge etter timen til første pas. Har også reist fra kontoret midt på dagen og kommet tilbake lenge etter at pasientene har møtt, uten at pasientene på venterommet ble informert. Dette medførte store forsinkelser.

Lytter ikke til meg som pasient. Tar blodtrykk ved hver konsultasjon - jeg har aldri hatt problemer med blodtrykket. Stiller spørsmål uten relevans. Har alltid en "løsning" uten at jeg som pas. inkluderes.

Tenker legen har for mange pasienter ila dagen og ikke klarer håndtere pasientene. Gjør meg utrygg på hans kompetanse.

Skifter med tungt hjerte

Jeg har vært pasient hos Banares siden jeg arvet ham etter forrige legen. Jeg har vært godt tilfreds med Banares som lege. Han lytter, er hyggelig, lett at snakke med og flink til at henvise til spesialleger dersom det trengs.
Dessverre har det blitt vanskelig å få time og timer har blitt utsatt flere ganger. Telefonen har vært vanskelig at nå igjennom på. Dette er noe som har skjedd de siste 6 månedene der han alt for ofte har vært fraværende fra sitt kontor. Det gjør en utrygg når man er eldre og har en del skavanker man er usikker på. Har også en fornemmelse av at kommunikasjonen mellom Ahus og fastlegen ikke er noe effektiv.
Som sagt ønsker jeg egentlig ikke at skifte lege men gjør det av nødvendighet. Dersom det blir bedre at få kontakt med Banares kunne jeg godt tenke meg at skifte tilbake til ham igjen.

Veldig fornøyd med min lege

Mobashar er en lege som er veldig utadvent, lyttende og med godt humør. Han får deg til å slappe av og gir god faglige veiledning og vurdering. Til tider kan han ha det litt travelt, men slik er det vel med dyktige etterspurte leger

Legen ok, men frekk legesekretær.

Legen har kommet seg betraktelig. Føler legen tar en alvorlig, og bruker tid på pasient. Når det gjelder legesekretæren er hun frekk, ufin og kan tillate seg å kjefte på pasienten. Lang ventetid på telefon, når du endelig får svar treffer en på en frekk og lite hjelpsom legesekretær.
Så det bra er at legen er lyttende, og tar deg alvorlig.
Mindre bra, synes det er vanskelig å ringe å snakke med sekretær. Vanskelig å komme gjennom for å få nødvendig hjelp. Skal bytte lege bare det blir ledig hos den legen jeg ønsker meg.

Ubrukelig lege og frekk legesekretær

Hadde han som fastlege i ca 2 år, men skal bytte nå. Virker som han er veldig usikker på seg selv som lege og fjern i møte med pasienten. Jeg måtte foreslå selv hvor jeg mente jeg burde bli henvist og, i tillegg - hjelpe å fylle ut et NAV- skjema! I følge legen ble det sendt tre henvisninger til forskjellige spesialister, men siden ingen kom fram, så måtte jeg ringe og bestille time selv. Kontoret fremstår som sliten og man føler seg ikke velkommen. Merkelig at pasient må betale kontant, han aldri opplevd maken på et legekontor. Lang ventetid på telefon. Legesekretær er frekk. Dersom hun ikke kan svare på dine spørsmål, så legger hun bare på røret. Anbefales ikke.

Lege nr 1. Kjempe god, dyktig og snill lege

Dr Shahzad Banaras, vikar til minfastlege Dr Mobashar Banaras er snill, faglig dyktig, ser meg, forstår meg og gir meg gode råd.
Han kommer presis om morgen, sjelden ventetid, kan gi time samme dag , til og med om kvelden hvis nødvendig.
Ringer alltid tilbake.
Løsningsorientert. Flink til å lytte.
Tar godt vare på meg.
Storfornøyd.
Flott at legesekretær Yasemin er også tilbake, serviceinnstilt jente.
Litt venting på telefon men bedre enn før

FANTASTISK, BESTE LEGEN EVER!!

Dr Banaras er meget faglig dyktig, vennlig, hyggelig, tar sine pasienter på alvor. Han er god lytter, forklarer ting på en enkel måte. Veldig flink med å ta blodprøver og undersøkelser, liberal med å henvise til spesialister hvis det er behov.
Har fått veldig god service, utredning, behandling og STØTTE underveis ved en komplisert sykdom.
Lett å få time. Gir pasient respekt og har alltid pasienten i sentrum, Ringer alltid tilbake for prøvesvar, følger opp og det er sjelden ventetid.
Jeg føler meg TRYGG og ivaretatt hos ham.
Utrolig dyktig til å tenke helhetelig. Fantastisk samarbeid med andre helseintanser og NAV. Og ikke minst SERVICE innstilt personalet. Litt venting på telefon iblant men ikke mer enn andre steder

BESTE LEGEN : DYKTIG OG OMSORGSFULL

Han er svært kunnskapsrik, faglig oppdatert og meget flink til å utrede grundig. Tar pasienten på alvor. Meget god til å lytte,. Viser meget gode kommunikasjonsevner.
Forklarer ting på en pedagogisk og rolig måte. Alltid tid, emaptisk, humor, tar det pasientene sier alvorlig, beroliggende og sympatisk. Kjenner Helse-Norge godt og er flink til å henvise videre til spesialister med kort ventetid og rask behandling. Her føler man seg i trygge hender.
Veldig sympatisk lege, har utredet med grundig, flink til å gi råd og anbefalinger og det til og med skriftlig!
Har hatt kontaktet med ham både i hans rolle som fastlege og kommuneoverlege og han er meget forståelsesfull lege og person.
Personalet i resepsjon er hjelpsomme og effektive

Anbefales ikke

Alltid forsinket, men det hadde ikke vært noe problem, om man ble tatt vare på. Men det føler ikke jeg at han har gjort i mitt tilfelle. Jeg har ikke blitt tatt på alvor, og har måttet ta videre kontakt med spesialister på eget intiativ, det skulle ikke vært nødvendig, han har alltid dårlig tid, og jeg mener også at han er alt for kjapp med diagnoser, uten og høre på hva jeg mener, og tror, han vet best.......
jeg har nå byttet fastlege!

Tar deg ikke alvorlig

Dette skal være fylkeslegen også, jeg er ikke fornøyd, hadde han dessverre en stund før jeg fikk min nye. Han tok ikke problemene mine alvorlig, jente på 23 skal ikke miste hauger med hår og bli tynn i håret, hans behandlingsmåte var at jeg ikke skulle vaske håret mer 3 ganger i uka. Gå fra hver dag pga veldig fettete håre til 3 ganger. Viste seg at jeg mistet håret pga stress og eksem i hodebunnen, det fortalte min nye lege. Han tok ikke noe på alvor og var med intressert i å skrive på pc'n enn å undersøke meg som pasient. Tok heller ingen tester for å se om det var noe som forstyrret kroppen.

En meget bra lege.

Banaras er en lyttende og nøye fastlege som tar deg på alvor. Det at man må vente litt er jo fordi han tar seg god tid og tar pasienten på alvor.

Ikke den beste

bestandig forsinket minst 1 time. har lite tid til pasienter, klarer ikke ta alt på alvor, du få tabletter men finner ikke årsaken. FM er ikke noe sykdom før han. Kroniske smerter tror han ikke på heller. Før han alt sitter i hodet.

I gode "legehender"

Fantastisk imøtekommende, blid og vennlig, grundig og lyttende. Tar sin pasient på alvor.