Jørgen Breivold

Hå Kommune
Rådhusgata 8 4360 Varhaug
Jørgen Breivold er en av 18 fastleger i

Siste vurderinger av Jørgen Breivold

Lite peiling og lite tid

Jeg har hatt en sykdom i over 30 år, og kan det meste det er å kunne om denne sykdommen. På tross av dette overkjører Breivold meg når jeg forteller ham hvordan vi skal løse problemer med min sykdom. Han har virkelig ikke særlig peiling, men prøver å fremstå som om han har det. Han bruker mesteparten av tiden min på å fortelle meg ting jeg vet, og leser seg opp på min sykdom mens jeg sitter i rommet.
Han har som regel ikke tid til andre ting som jeg gjerne vil ta opp. Han lytter lite, og snakker mye.

Lite lydhør

Opplevde legen som lite lydhør for symptomer, følte han hadde bestemt seg før alt var fortalt. Og når han hadde konkludert med at mine problem (i ryggen) var muskulære, så synes kanskje jeg han kunne anbefalt fysioterapeut i stedet for tabletter og sykemelding.

Fornøyd

Får som regel time ganske raskt, egen telefontid hver dag, avsatte sykmeldingstimer (som oftest samme dag).

En god lege.

Han lytter godt til meg , og er effektiv når han trenger å være , men har tid når jeg trenger å snakke . Jeg er også utdannet, og jobber i, helsevesenet, og jeg føle det er fint at han lese mye. Det er viktig at han fortsetter å lære. Han hadde også veldig god tid for sonnen min, da han var syk.

En av de beste legene jeg har hatt

Han har god tid til pasientene sine, og gjør sitt ytterste for å hjelpe.

Uorganisert

Legen bruker mye tid på å søke opp informasjon på pc istedenfor å lytte til pasienten. Jeg opplever Breibold som lite effektiv. Har opplevd at det blir tatt unødig mange blodprøver, og har kommet ut av kontoret med mer spørsmål enn da jeg gikk inn. Enkle saker som burde tatt et par minutter å ordne, ender opp i oppsett av nye timer, lange samtaler og kaos. Jeg er utdannet, og jobber i, helsevesenet selv...