Cato Marinius Halvorsen

Autorisasjon (2016)

Dr. Knutsen legekontor Telefonnummer51 73 11 0351 73 11 ...
Lagårdsveien 91 4010 Stavanger
Cato Marinius Halvorsen er en av 128 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Cato Marinius Halvorsen

Kunnskapsrik, men ikke trygg

Han er skjødesløs når det gjelder utskriving eller mangel på utskriving av medisiner. Ved utskriving "glemmer han" å sjekke kontraindikasjoner og medisiner som ikke skal tas sammen.
Medisiner som pasienten trenger blir også "glemt" ved direkte henvendelse eller på nett.

Reseptmareritt

Det er utrolig vanskelig å få fornyet resepter på faste medisiner. Han prioriterer det ikke, og virker som han ikke følger med på det når han endelig gjør det.

Har fått feil medisin skrevet ut mer enn en gang. Har tatt opp til 2 uker, med flere purringer. (Denne gang er vi på 5 dager og en purring, og fremdeles ingen resepter. Jeg går tom om 2 dager, og det er fredag.)

Kansellerte en fast resept med ingen grunn eller advarsel og gikk ut i ferie, så jeg måtte betale over 200kr for å få fra en annen lege. (Ferie som var varslet med ca 1 time på nettsiden til legekontoret før ferien startet.) Dette er medisiner jeg har gått på i 10 år. Samme dose og merke. Det skal ikke være så vanskelig.

Vanskelig å få henvisninger. Han sa "nei, da vet jeg ikke" om noe som går alvorlig ut over livskvaliteten min, som det finnes spesialister for, uten at han henviste meg til noen som kanskje kunne finne ut av det.

Merker at jeg unngår å gå til legen, fordi jeg forventer at han ikke kommer til å gjøre noe uansett. Har hatt noen gode timer der jeg følte han hørte etter, men har også hatt noen timer der jeg følte meg avvist og ikke tatt seriøst.

Han er ikke dårlig lege. Virker som han kan mye og har mye viten. Virker som han genuint bryr seg om mennesker. Jeg får inntrykk av at han er kompetent.

Men noen ting han gjør er ikke greit, og det har blitt et mønster når det gjelder problemer med reseptfornying.

Ansvarsløshet

Fullstendig uansvarlig å holde stengt i 3 uker uten andre muligheter for folk med alvorlige plager som ikke regnes som «livstruende»

Dårlig

Kona mi er gravid. Hun vet ikke addressen så hun tok tid til å finne lege kontoret. Det var forste besøk. Hun var i klinnik 12 min etter avtale og han nekte å la hun gå inn. Jeg tror at vi bestilte en time. Men han ga oss ti min

Kunnskapsrik og empatisk

Har nylig byttet til denne fastlegen og er svært fornøyd. Jeg har en opplevelse av at Dr. Knutsen er kunnskapsrik, empatisk og god til å lytte. Videre har jeg inntrykk av at han er faglig interessert og har et genuint ønske om å hjelpe.