Monika Wiese

Autorisasjon (2002)

Monika Wiese er en av 36 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Monika Wiese

Monika Wiese

Kan ta seg tid til å lytte. Stiller alltid masse spørsmål om hva du som padient tenker og hun ønsker at du selv skal tenke og drøfte litt om temaet, tøye grensene litt selv.

Hun har noen enormt gode og desverre mange dårlige dager som jeg oppfatter henne. Noen dager virker hun veldig bestemt og kvass kan da være streng og ønsker ikke noe form for diskusjon eller drøfting, så man kan føle deg litt dum som pasient. Ift. Andre dager der hun er «myk» og det er lettende å være pasient, for hunntar seg tid og ser deg orndlig.

Hun er ikke spesielt fornøyd om man gir henne forslag, eller sier ting som andre har sagt/nevnt. Da kan hun svare lignende «er det du eller jeg som er lege?» «du må ikke høre på allt de sier de er ikke spesialister»…

Anbefalest til lege om man tåler litt virkeligheten, og klarer og snakke med henne på en orndlig måte. Hun er alt i alt flink.

Overaskende god oppfølging

Etter mange år uten å ha hatt behov for kontakt for kontakt med fastlege ble det dessverre min tur for ett par år siden å trenge oppfølging over lengre tid. Her har Monika Wiese overasket meg med å følge godt opp, hun ringer jevnlig for å høre hvordan det går, og jeg føler meg godt ivaretatt. Vil selv være til minst mulig bry, men er godt å vite du har en fastlege som bryr seg!

Uempatisk

Flink i sitt fag , men er du ute etter forståelse og empati , så er det ikke rette lege å komme til .

Hatt denne fastlegen i flere år

Verdens hyggeligste og mest omsorgsfulle lege! Hun har hjulpet meg gjennom mange år med psykiske lidelser, samt sendt hendvendelser videre til spesialisthelsetjenesten når det har vært nødvendig. Hun lytter virkelig på det man trenger hjelp med!

Beste lege.

Jeg er en av Monika Wiese sin pasient siden 2013 ,og er maget fornøyd med hennes behandling. .......