Richard Schjølberg

Autorisasjon (1986)

Richard Schjølberg er en av 18 fastleger i Nesodden

Siste vurderinger av Richard Schjølberg

Hyggelig og grei, men lite tid og interesse for deg.

Hyggelig og grei lege, brukt ham i over 30 år. Men han holder seg til det strengt skolemedisinske, er ikke åpen for å tenke utenfor boksen, eller nye ting.

Han har veldig lite tid til meg, vil nå (2019) ikke at man tar opp mer enn to ting pr time, og jeg har mange plager og flere diagnoser så det blir litt håpløst.

Kjenner ikke at jeg tas på alvor eller blir sett godt nok, ei heller at han viser interesse. Lurer på å skifte fastlege..

Trygg, en veldig flink og trykk fastlege

En helt fantastisk flink lege, jeg har brukt bjørnemyr legekontor hele mitt liv. Jeg er fantastisk fornøyd med Richard som fastlege 😊

Likegyldighet

Etter gjentatte forsøk gir jeg opp! Han er så uinteressert at det grenser til det uansvarlige. Du må for all del ikke stille spørsmål, hverken om medisiner eller behandling - er man kroniker kan man ikke bli akutt syk med andre plager.... Veldig vanskelig å bli hørt, dårlig tid (f eks at han ikke har tid fordi han må ta en telefon før neste pasient! Du får bestille ny time). Svarer ofte "vet ikke", men henviser ikke videre. Forøvrig et problem at han er lite tilgjengelig, så man blir satt opp med time hos en av de utallige turnuslegene der.

Ikke tilfredsstillende

Har hatt han som fastlege i 15 år nå. Var veldig fornøyd lenge, men de siste 5-6 årene syns jeg det har vært veldig vanskelig å få time hos han og når jeg først får time, før jeg følelsen av at han ikke har tid til meg. Han har nok dessverre for mange pasienter på sin liste. Det kan også ofte være problematisk å få time, da jeg har blitt avvist at søstrene som tar i mot timebestilling.

Har fortsatt å ha han i mange år, tross ikke helt fornøyd, fordi det har vært mange gode turnuskandidater jeg har kommet inn hos i stede for han.

Bra, hvis du ikke må utredes

Virker som om han er svært travel og helst vil ha deg fortest mulig ut av døra igjen. Bra hvis han treffer på første forsøk. Hvis ikke, trekker seg tilbake og lite interessert. Ellers hyggelig og grei.