Richard Schjølberg

Tosletta 44 1453 Bjørnemyr
Richard Schjølberg er en av 15 fastleger i Nesodden

Siste vurderinger av Richard Schjølberg

Ikke tilfredsstillende

Har hatt han som fastlege i 15 år nå. Var veldig fornøyd lenge, men de siste 5-6 årene syns jeg det har vært veldig vanskelig å få time hos han og når jeg først får time, før jeg følelsen av at han ikke har tid til meg. Han har nok dessverre for mange pasienter på sin liste. Det kan også ofte være problematisk å få time, da jeg har blitt avvist at søstrene som tar i mot timebestilling.

Har fortsatt å ha han i mange år, tross ikke helt fornøyd, fordi det har vært mange gode turnuskandidater jeg har kommet inn hos i stede for han.

Bra, hvis du ikke må utredes

Virker som om han er svært travel og helst vil ha deg fortest mulig ut av døra igjen. Bra hvis han treffer på første forsøk. Hvis ikke, trekker seg tilbake og lite interessert. Ellers hyggelig og grei.

Ikke fornøyd, jeg byttet fastlege

Når man bestiller time ender man opp med time hos stadig skiftende turnusleger, ikke hos fastlegen.

Er man så heldig å få time hos fastlegen selv er mitt inntrykk er han er mer opptatt av å få pasienten fortest mulig ut døra igjen, enn å sette seg inn i problemet. Følte aldri at jeg fikk god hjelp der, jeg byttet etter nesten 20 år. Holdt ut så lenge fordi det er først de siste årene jeg har hatt behov for legehjelp.

Vil ikke bytte

Schjølberg er en fabelaktig lege. Selv om jeg flyttet til Oslo for 6 år siden reiser jeg til Bjørnemyr, selv med 1,5 timers reisevei.

Kom aldrig til legen

Kom aldrig så langt at eg fikk snakke med legen da jeg vart avvist av legesekretæren som fortalde at det ikkje gjekk an å bare ringe å bestille time her