Richard Schjølberg

Autorisasjon (1986)

Richard Schjølberg er en av 18 fastleger i Nesodden

Siste vurderinger av Richard Schjølberg

Flink lege - fantastiske øvrige ansatte.

Har hatt Schjølberg som lege i et års tid nå og er stort sett fornøyd med behandling jeg har fått hos ham. Han lytter og er empatisk.

Vil gi stor ros til de som jobber i resepsjonen, som er fantastisk hyggelige og hjelpsomme damer, og som har hjulpet meg mange ganger!

I tillegg har Bjørnemyr legekontor en rekke flinke turnusleger, og jeg har bare godt å si om de timene jeg har fått hos de dyktige turnuslege der.

Strålende lege, men har du "kvinneproblemer" - styr unna.

Jeg har brukt Richard Schjølberg som lege gjennom hele mitt voksne liv, fra lenge før fastlegeordningen trådte i kraft. Var alltid kjempefornøyd. Følte meg hørt, sett og tatt på alvor. De siste årene skjedde det noe,opplevde jeg. Kom dit med tenåring som trengte prevensjon. Dette hadde han ikke greie på, sa han. Syns det var en merkelig uttalelse! Så da jeg senere kom dit med "kvinneproblemer" og overgangsalder, så jeg jo at dette var han heller ikke komfortabel med, og innså da at jeg (og han) var kommet til et punkt i livet hvor det var på tide å bytte lege. Han satt også mer og mer og så inn i dataskjermen, istedet for på pasienten. Mot slutten opplevde jeg det også som at han hadde fryktelig dårlig tid, og mine (sjeldne) turer til lege ble en dårlig følelse av "Det feiler meg sikkert ingenting. Beklager at jeg kom!" Jeg savner damene på forværelset, jeg savner den gamle Schjølberg. Synd at det måtte bli sånn. Jeg har nå stått på venteliste for ny fastlege i et år, og har endelig fått ny lege.

Trygg og kunnskapsrik. Interessert.

Veldig fornøyd med ham som lege gjennom mange år. Har kronisk sykdom og går til legen hver 3.mnd. Følges godt opp :-)

Utdatert

Kunnskapsløs , utdatert og arrogant lege. Har ikke nødvendig kompetanse og lener seg kun på gammel ,satt skolemedisin. Evner ikke å tilegne seg lærdom på nyere sykdom og avviser ethvert innspill. Er du kvinne, hold deg unna. Overgangsalder er et rart fenomen for denne legen.

Trygg og flink

Har hatt Schjølberg som fastlege i 20 år, og er veldig fornøyd! Han har alltid god tid, og er flink til å lytte og se meg. Han stiller gode diagnoser, og er flink til å henvise videre om det trengs.