Richard Schjølberg

Tosletta 44 1453 Bjørnemyr
Richard Schjølberg er en av 15 fastleger i Nesodden

Siste vurderinger av Richard Schjølberg

Likegyldighet

Etter gjentatte forsøk gir jeg opp! Han er så uinteressert at det grenser til det uansvarlige. Du må for all del ikke stille spørsmål, hverken om medisiner eller behandling - er man kroniker kan man ikke bli akutt syk med andre plager.... Veldig vanskelig å bli hørt, dårlig tid (f eks at han ikke har tid fordi han må ta en telefon før neste pasient! Du får bestille ny time). Svarer ofte "vet ikke", men henviser ikke videre. Forøvrig et problem at han er lite tilgjengelig, så man blir satt opp med time hos en av de utallige turnuslegene der.

Ikke tilfredsstillende

Har hatt han som fastlege i 15 år nå. Var veldig fornøyd lenge, men de siste 5-6 årene syns jeg det har vært veldig vanskelig å få time hos han og når jeg først får time, før jeg følelsen av at han ikke har tid til meg. Han har nok dessverre for mange pasienter på sin liste. Det kan også ofte være problematisk å få time, da jeg har blitt avvist at søstrene som tar i mot timebestilling.

Har fortsatt å ha han i mange år, tross ikke helt fornøyd, fordi det har vært mange gode turnuskandidater jeg har kommet inn hos i stede for han.

Bra, hvis du ikke må utredes

Virker som om han er svært travel og helst vil ha deg fortest mulig ut av døra igjen. Bra hvis han treffer på første forsøk. Hvis ikke, trekker seg tilbake og lite interessert. Ellers hyggelig og grei.

Ikke fornøyd, jeg byttet fastlege

Når man bestiller time ender man opp med time hos stadig skiftende turnusleger, ikke hos fastlegen.

Er man så heldig å få time hos fastlegen selv er mitt inntrykk er han er mer opptatt av å få pasienten fortest mulig ut døra igjen, enn å sette seg inn i problemet. Følte aldri at jeg fikk god hjelp der, jeg byttet etter nesten 20 år. Holdt ut så lenge fordi det er først de siste årene jeg har hatt behov for legehjelp.

Vil ikke bytte

Schjølberg er en fabelaktig lege. Selv om jeg flyttet til Oslo for 6 år siden reiser jeg til Bjørnemyr, selv med 1,5 timers reisevei.

Kom aldrig til legen

Kom aldrig så langt at eg fikk snakke med legen da jeg vart avvist av legesekretæren som fortalde at det ikkje gjekk an å bare ringe å bestille time her

Flott lege!

Richard er en "streng" lege som virkelig tok meg på alvor når det trengtes. Tok litt tid før jeg ble sendt til utredning, men etter det ble satt diagnose har jeg fått god oppfølgning og støtte. Legesekretærene er veldig snille og hjelpsomme. God atmosfære på legekontoret. Anbefales!

Veldig fornøyd

JEg har hatt Richard Skjølberg som min fastlege i mange år. Han har nesten alltid tid til å snakke og diskutere problemstillinger, han er rask til å henvis videre, prøve å finne løsninger, han er positiv og en dyktig lege. Jeg har tillit til ham, han er også forståelsesfull og ser meg som pasient. Anbefales.

Kan ikke anbefales!

Har aldrig hatt Richard Schjølberg sjøl utover den første gang. Er blitt avspist med turnusleger selv om jeg har bedt om å få ham selv! Turnuslegen har i tvivlstilfelde har løpt til ham for å spøre om råd. Nølende med å utrede og sende videre. Gir helst ingen form sprøyter (hydrokortison). Vente og se holdning. Virker veldig tro mot myndighetenes retningslinjer.

tafatt?

Har hatt denne fastlegen i 2,5 år, virker mindre interessert og lyttende nå enn til å begynne med. Er nok faglig flink, men veldig nølende med å utrede og sende videre."Vente og se"-holdning. Virker veldig tro mot myndighetenes retningslinjer.Stresset av for mange pasienter på lista?

En fantastisk lege!

En meget god lege som virkelig tar seg tid til å lytte. Han får meg til å føle meg trygg og jeg stoler på hans faglige kompetanse. Om jeg skulle trenge det, kan jeg få time på dagen. Han er en dyktig lege som jeg virkelig kan anbefale!