Richard Schjølberg

Richard Schjølberg er en av 16 fastleger i Nesodden

Les mer om Pluss

Siste vurderinger av Richard Schjølberg

Utdatert

Kunnskapsløs , utdatert og arrogant lege. Har ikke nødvendig kompetanse og lener seg kun på gammel ,satt skolemedisin. Evner ikke å tilegne seg lærdom på nyere sykdom og avviser ethvert innspill. Er du kvinne, hold deg unna. Overgangsalder er et rart fenomen for denne legen.

Trygg og flink

Har hatt Schjølberg som fastlege i 20 år, og er veldig fornøyd! Han har alltid god tid, og er flink til å lytte og se meg. Han stiller gode diagnoser, og er flink til å henvise videre om det trengs.

Hyggelig og grei, men lite tid og interesse for deg.

Hyggelig og grei lege, brukt ham i over 30 år. Men han holder seg til det strengt skolemedisinske, er ikke åpen for å tenke utenfor boksen, eller nye ting.

Han har veldig lite tid til meg, vil nå (2019) ikke at man tar opp mer enn to ting pr time, og jeg har mange plager og flere diagnoser så det blir litt håpløst.

Kjenner ikke at jeg tas på alvor eller blir sett godt nok, ei heller at han viser interesse. Lurer på å skifte fastlege..

Trygg, en veldig flink og trykk fastlege

En helt fantastisk flink lege, jeg har brukt bjørnemyr legekontor hele mitt liv. Jeg er fantastisk fornøyd med Richard som fastlege 😊

Likegyldighet

Etter gjentatte forsøk gir jeg opp! Han er så uinteressert at det grenser til det uansvarlige. Du må for all del ikke stille spørsmål, hverken om medisiner eller behandling - er man kroniker kan man ikke bli akutt syk med andre plager.... Veldig vanskelig å bli hørt, dårlig tid (f eks at han ikke har tid fordi han må ta en telefon før neste pasient! Du får bestille ny time). Svarer ofte "vet ikke", men henviser ikke videre. Forøvrig et problem at han er lite tilgjengelig, så man blir satt opp med time hos en av de utallige turnuslegene der.