Nadim Latif

Autorisasjon (2002)

Nadim Latif er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Nadim Latif

Arrogant og elendig

En mer elendig lege skal du lenge se etter. Totalt oppslukt av at han vet best og er null interessert i å lytte til pasienten. Avbryter pasienten og viser tydelig forakt for samtale med pasient . Slenger ut kommentarer som ikke passer hos en fastlege. Har ufin holdning og er veldig arrogant og belærende. Nekter å sjekke.
Hold unna han.

Fortjener ingen stjerner!

Sliten og nedlatende

Når jeg flyttet til Oslo og fikk Latif som fastlege var jeg veldig fornøyd. Han var oppmerksom og grundig. De siste årene har han endret adferd og oversett mange signaler som kunne ha hjulpet meg. Når jeg fikk hjernerystelse var han nedlatende fordi jeg hadde for sakte tilfriskning i hans øyne.
Året etter fikk jeg en «kræsj», siden blodprøvene var fine ville han ikke sykemelde meg og hevdet jeg ikke var syk. Ikke før jeg hadde med støtte fra arbeidsgiver gikk han med på å henvise til utredning. Byttet fastlege raskt.

Nøye og kunnskapsfull

Nadim er kanskje ikke den mest tradisjonelle legen i den form av at han ikke er veldig reservert, men etter hva jeg har opplevd, er han en dyktig lege.

Han henviser alltid videre dersom det er noe tvil, og har egenskapen til å anerkjenne usikkerhet og forsøke å løse problemene man opplever.

Ingen empati

Min familie hadde Latif som lege en stund, men vi byttet ganske raskt fastlege. Han virker kompetent men det blir fort glemt som en følge av hvordan han snakker over deg, han har ingen empati .Det er flere ganger jeg har vært pårørende for en pasient . Pasient følte seg ikke tatt vare på og en annen ting er hvordan han ofte minimerer følelsene til pasienter og hvordan de opplever situasjonen.

Skuffet over flink lege

Jeg har hatt Latif som fastlege i flere år. Stort sett vært veldig fornøyd. Siste timen jeg var hos Latif opplevde jeg han slik mange beskriver hans atferd her inne. Jeg var en av de første pasientene og han burde ikke være sliten/ trøtt av pasienter på morgenen. Jeg hadde vært igjen litt og prøvde å kort oppsummere for Latif. Han avbrøt meg underveis og sier "hva lurer du egentlig på". Da jeg svarte på det sier han tilbake "nå har vi undersøkt deg, det feiler deg ingenting ". Han virket "oppgitt" . Jeg som satt der med mine problemer visste jo ikke hva det kom av. Han var ufin og ville ikke gi meg smertestillende. Ba meg dra hjem, slappe av og se på Netflix. Det var ikke før jeg felte noen tårer han endrer atdeferd. Da kom han med armen og skulle gi meg en trøstestryk over armen. Men da var det for sent. Jeg tenkte " nå bytter jeg lege".