Jan Friedl

Kommunelegekontoret i Halden
Jacob Blochs gate 4 1776 Halden
Jan Friedl er en av 28 fastleger i Halden

Siste vurderinger av Jan Friedl

Denne legen er veldig oppriktig, Og han tar tid til deg.

Han er kritisert mye her ser jeg. Jeg liker ham veldig godt. Han er snill. Han ber meg alltid snakke litt saktere.... vi ler. Han er høflig, og humoristisk. Og han er genuint opptatt av ditt beste.

Jan Fried bruker tid på sine pasienter!

Har man ikke noe hyggelig å si synes jeg man kan holde munn, har lest alle de negative meldingene og synes at noen burde få fram litt positivt! Friedl bruker tid på sine pasienter, han bryr seg, hører på hva man har å si, leser journalen nøye og setter seg nøye inn i din sak! Vil du ha en lege med litt humor som ikke er så innmari "trøttsom" så er han rett for deg! Tommelen opp for friedl!😊

Fornøyd!

Jeg har hatt Fridl til lege i 9 år nå og er kjempe fornøyd! Han tar seg alltid god tid til meg, og undersøker nøye der det er behov for det. Etter en vanskelig tid jeg hadde i høst fikk jeg svar på blodprøver i posten med ett brev fra han hvor han ønsket meg alt godt og lykke til. Det settes pris på! Liker også at det virker som om han alltid skumleser igjennom journalen din før du kommer inn så han skal "kjenne" deg igjen. Det får meg til å føle meg trygg. Ser flere her skriver at han gir lite oppmerksomhet og skriver mye på PC, det syns jeg bare er bra så han dår dokumentert alt grundig. Tipp topp, tommel opp til Fridl:)

Ingen god lege...

Denne legen råder jeg ingen og bruke. En meget spesiell mann som er vanskelig å få til en dialog med, han hører ikke på hva du sier og avbryter deg i ett sett. Viser ingen respekt eller omsorg for deg som pasient, er til tider ufin og direkte arrogant. Sitter for det meste vendt mot PCen og skriver,føler ikke at han er genuint interessert i meg som pasient. Kjenner igjen mye av det andre skriver om denne legen her, jeg skal i hvertfall få meg en ny fastlege.

Takk gud at jeg fikk byttet!

Forferdelig opplevelse. Arrogant og usympatisk lege med veldig dårlig kundebehandling og et direkte nedverdigende språk. Jeg holder meg langt unna!

Langt ifra fornøyd.

Han er frekk å spydig å hører ikke på hva du har å si. Hadde time hos han der jeg først måtte vente i 30 min fordi han hadde glemt meg bort, kommer inn å var helt paff der jeg satt, reiste meg opp å gikk gråtende ut tilslutt. Aldri vært borte i noen som har vært så slem mot meg.

Ikke flink med barn

Han er nok god i faget sitt, men han har null peiling på hvordan man skal kommunisere med et lite barn. Sønnen min på 7 mnd ble livredd! Og han er generelt lite skeptisk ovenfor noen. Han var altfor intens og høylytt, og han prøvde heller ikke å gjøre noe med det når sønnen min tydelig var skremt.

Han er ikke noe særlig med voksne heller, for den saks skyld. Dårlig til å kommunisere og spør og graver altfor mye om deg og ditt privatliv. I tillegg er han veldig fjern og glemsk.

Anbefaler han IKKE.

Flink og nøye lege

Han er en flink og dyktig lege men prater nok i overkant for mye og er litt treg på å notere ting.
Ellers føler jeg at jeg blir godt ivaretatt.

Hva skal man si?

Han er god i sitt fag, empatisk og tar deg på alvor.
Han bruker veldig lang tid per pasient og man må vente lenge i venterommet.
Ved en annledning tok han en privattelefon, han trodde vi var ferdige, men jeg hadde flere spørsmål. Han prøvde å vifte meg ut av rommet. Da jeg begynte å snakke om det jeg skulle gjorde han det mens han holdt en telefonsamtle om private saker.

En ufattelig frekk og uforskammet lege!

Lar overskriften stå som advarsel til andre som leter etter en god fastlege. Han kan tydeligvis være bra for noen utvalgte pasienter, men... du risikerer å bli mistrodd uten grunn. Du risikerer også å bli latterliggjort... rett og slett gjort narr av! Hvorfor? Fordi han tror du lyver!!! Han er ikke snau, denne legen! Prater mest om seg selv og sin status. Finn noe bedre!

Vennlig og grundig

Vennlig, gir tilbakemelding på prøver pr. tlf eller post, uten at jeg etterspør, jeg blir tatt på alvor. Ikke redd for å henvise til videre undersøkelser når det er behov.

Ikke videre imponert...

Hvis du har en spesifikk diagnose kan det gå greit.
Ellers er det mye småprat om alt mulig annet, mer opptatt av hva som skjer utenfor kontoret.
Dr. Friedl er alltid forsinket, stort sett fordi han bruker altfor lang tid pr. pasient. Dette kunne vært mer en halvert! Når det kommer til ting utenfor "synlige" sykdommer er det håpløst!

Værste lege jeg har møtt

Jeg har aldri opplevd en mer arrogant og ikke tilstedeværende lege noen gang. Han var direkte spydig og totalt uinteressert i hva jeg sa. Virket dessuten fjern og snakket mer med seg selv enn meg .

En omsorgsfull lege

Jeg har bestandig fått god hjelp hos dr. Friedl, og kan kun anbefale alle og enhver
å danne seg en egen oppfatning om legens væremåte ved personlig fremmøte.
Dette er en lege med lang yrkeserfaring og høy grad av omsorg.

???

Veldig overbærende, kald og elendig behandling av mennesker som ikke passer han.Pratet går over alle normale grenser for vad som er personlig. Ikke profesjonell. Viser forakt. Dårlig kompetanse.

Den beste legen jeg har hatt

Jeg vet ikke hvordan jeg kan få fullrost Jan Fridell, men etter 6 år med ham som fastlege, kan jeg med hånden på hjerte si at maken til personlig lege har jeg aldri hatt.
Vennlig, hyggelig og tar seg tid til å høre på hva du har å si, selv om han har det veldig travelt. Det var med stor sorg at jeg var nødt til å flytte fra Halden, og selv om jeg har fått en meget bra fastlege hvor jeg bor nå, så vil jeg alltid savne det hyggelige kontoret med alle de positive ansatte.

Fornøyd med legen min

Jeg ønsker å sende følgende hilsen til min fastlege;
Ikke mist fokuset på din legegjerning som du har utført så vel i mange år til
det beste for mange.
Min erfaring er, at et godt pasient-lege forhold oppstår over tid, og at begge
parter har et ansvar for å få til en vellykket kommunikasjon.
Lykke til videre i ditt legearbeid som alltid har vært til det
beste for pasienterne.

Trist

Jan kan nok sine saker når det gjelder diagnoser.
Men når det gjelder pasientbehandling får han stryk av meg.
Kan ikke anbefale han til noen

takker for meg..

veldig ubehagelig å prate med han. og mye "tullprat" som jeg synes gikk over grensen. sa i fra og det falt ikke helt i smak hos ham. hører ikke nøye etter. får ikke fortalt hva saken gjelder før han begynner å prate om andre ting. men han undersøkte vel nok og sendte til veidere undersøkelser. tror vi skal heller skaffe oss privat lege..

Burde ikke ha vært lege

Han har en fremtoning i møte med pasienter som er meget slett og ubehagelig. Virker inkompetent. Ingen bør bruke denne legen om de har et ønske om å få rett behandling og oppfølging.