Lars Kristian Groth

1 vurdering

Siste vurderinger av Lars Kristian Groth

Trygg, rolig og klok

Klinikk: Psykolog Lars Kristian Groth Skrevet

Psykologen har et rolig og behagelig vesen.
Han legger lite føringer, samtalene er initiert av pasienten selv. Han fremstår lyttende, betraktende og veier sine ord før han sier noe. Hans klokskap, tilstedeværelse og tanker har vært til stor hjelp for meg.
Jeg har mottatt langtidsbehandling og har opplevd at han alltid følger opp avtaler, er presis og verdig i sitt møte med meg.

Lite tilstede

Klinikk: Psykolog Lars Kristian Groth Skrevet

Stiller meg bak de to andre som har skrevet tilbakemelding her da jeg kjenner meg igjen i deres fremstilling. Tenker at Lars Kristian Groth er en behandler man bør oppsøke bare hvis man har svært lite problemer å ta tak i. Han tilbyr en meget passiv form for psykoterapi og det hendte stadig at han glemte timene mine (ikke møtte opp). Behandlingen min ble avsluttet ved at han lot være å møte opp til timen, for så å «ghoste» (unnlot å svare) meg på sms når jeg etterspurte ny time. Veldig spesiell pasientbehandling.

Vel..

Klinikk: Psykolog Lars Kristian Groth Skrevet

Dette er en veldig passiv form for terapi. Vet ikke om det er terapien eller psykologen dette går på. Jeg liker idéen og tanken bak psykoanalytisk terapi, men dette blir til tider for passivt. Tror ikke dette passer for alle, for å si det mildt. Han informerer ikke om hvordan han jobber, så for en som ikke vet hva denne formen for terapi går ut på tror jeg det kan bli et sjokk. Det er vanskelig å få en forståelse for hva som foregår.

Psykologen stiller få spørsmål og du leder hele terapien. Han gir få innspill, og absolutt ingen tips eller øvelser, dette er ren assosiativ samtaleterapi. Om du ikke sier noe, blir det bare stille. Syns også psykologen er litt vanskelig å danne en relasjon til, fordi han er så fryktelig passiv, upersonlig og distansert. Likevel er er det han sier, når han først sier noe, klokt og meningsfullt. Og han har et rolig og behagelig vesen. Tror derfor terapien kan være nyttig for de som er vant til å gå i terapi og har sammensatte lidelser og personlighetsproblematikk. Terapien har tildels vært nyttig for meg for personlig vekst, relasjoner og forståelsen av meg selv. Dette har over tid hjulpet på symptomene mine. Men da symptomtrykket sto på som verst opplevde jeg det som meningsløst, fordi jeg der og da hadde trengt en mer aktiv tilnærming. Han er også noe vanskelig å kommunisere om praktiske ting med, som timebytte osv. Han svarer rett og slett ikke.

God start men mistet til slutt min tillit

Klinikk: Psykolog Lars Kristian Groth Skrevet

Gikk hos Lars Kristian over en lengre periode...først på DPS og deretter i hans privat praksis. Selv om jeg synes hans tilnærming var vel passiv så var han en behagelig psykolog. Følte at jeg i begynnelsen hadde et visst utbytte av timene uten at det ble stor bedring. Det jeg synes var veldig negativt derimot var at han ikke har villet gi meg dokumentasjon på timene jeg har hatt hos han. Etter flere purringer så har jeg ikke engang fått svar fra han. Det synes jeg var veldig skuffende fra en psykolog som i utgangspunktet skal være der for å hjelpe deg. I mine øyne synes jeg også at han undervurderte alvorlighetsgraden av min psykiske helse. Hadde blant annet lite forståelse for at jeg ikke klarte å fungere i jobb og hadde søkt uføretrygd. Har derfor mistet tiliten til Lars Kristian som psykolog. Det er min oppfatning og jeg vil nok ikke etter dette anbefale han til andre som sliter psykisk.