Torgeir Bjerknes

Gynekolog

Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (1987)

Torgeir Bjerknes Telefonnummer55 91 30 1055 91 30 ...
Nesttunveien 90 5221 Nesttun
Torgeir Bjerknes er gynekolog i Bergen

Siste vurderinger av Torgeir Bjerknes

Kan anbefales!

Klinikk: Torgeir Bjerknes Skrevet

Bjerknes er en trivelig person og en dyktig gynekolog. Jeg følte meg trygg og godt informert etter time hos han! Kan anbefales.

Vennlig og effektiv.

Klinikk: Torgeir Bjerknes Skrevet

Jeg var hos legen for å ta celleprøve samt ultralydundersøkelse. Undersøkelsen var smertefri og gikk fort unna, legen var artig og vennlig. Totalopplevelse var veldig god og jeg ville gått igjen til samme lege.

Dyktig og trygg

Klinikk: Torgeir Bjerknes Skrevet

Dr. Bjerknes er dyktig i sitt fagfelt! Han er ærlig og direkte, men samtidig flink til å betrygge. Forklarer ting på en enkel måte. Har en lun og fin humor.

Anbefales ikke ved utredning for infertilitet

Klinikk: Torgeir Bjerknes Skrevet

Vi (les: jeg) ble henvist til Fana Gynekologpraksis av min fastlege etter å ha prøvd å bli gravid i opp mot et år. For det første var det såpass lang ventetid på denne timen, at jeg gikk på Volvat i mellomtiden.
Da jeg endelig fikk time ble jeg sjokkert over måten Dr. Bjerknes oppførte seg på. Han var altfor direkte og sa ting som var litt på kanten og prøvde å le det bort.

Selve den gynekologiske undersøkelsen gikk fint, selv om han prøvde seg på small-talk - noe jeg finner litt problematisk i en såpass sårbar situasjon. Hvis det var meningen å være beroligende så virket det iallfall ikke på meg.

Etter timen ble min samboer henvist til sædprøve. Noe som ytterligere 2 mnd ventetid. Når han endelig fikk svar, fikk han et brev i posten som beskrev resultatene - ingen telefon som jeg tenker hadde vært naturlig. I vårt tilfelle var dette ikke særlig oppløftende resultater og Dr.Bjerknes beskrev at dette gikk mot«prøverør» og de ble skrevet på en slik måte at det virket som eneste utvei for oss å få egne barn. Jeg finner dette svært underlig ettersom han aldri har møtt min mann og ei heller undersøkt han.

I mellomtiden (les: i ventetiden) når alt virket som mørkest og vi sto der rådløse og «forlatt til oss selv av helsevesenet», gikk vi privat.

Privat fikk vi enormt god hjelp og er nå på god vei mot å nettopp få egne barn. Vi har nå en lege som tok oss begge inn på første time og såg på oss to sammen som par og la frem alternativene våre.

Jeg vil ikke anbefale Fana Gynekologpraksis, hvis du trenger rådgiving/utredning i forhold til infertilitet. Han kommer med ufine og spydige kommentarer og setter pasienten i en ubehagelig situasjon mellom det å velge privat over offentlig - noe han burde klart å legge til siden og heller fokusere på det beste for pasienten.

Upassende kommentarer

Klinikk: Torgeir Bjerknes Skrevet

Møtet med denne legen opplevde jeg som problematisk. I forbindelse med et annet inngrep, snakket han om hvordan gynekologpraksiser "drukner i celleforandringer" hos unge jenter. Dette, forklarte han, kommer av den manglende seksualmoralen. Helst burde visst kvinner ha en fast partner. Jo flere peniser jo mer sannsynlighet for kreft. Det er uakseptabelt med denne type bemerkninger om seksualpartere og "slutshaming", selv om det er en sammenheng mellom antall partnere og manglende beskyttelse fks, så er det utrolig uprofesjonelt å møte disse tiradene og utsagnene som påfører kvinner skam når en besøker et legekontor, og som pasient er i en sårbar posisjon.

Kontoret og legerommet er fullt av malerier+skulpturer av nakne kvinnekropper, som også er bemerkelsesverdig. Denne formen for objektivisering og forskjønnelse er rart på et kontor. En mann vil ikke oppleve å komme til legen og finne nakne menn poserende på hver eneste vegg, foruten om det er en anatomi-plakat. Skuffende.