Olav Foss Abrahamsen

Hjertespesialist og indremedisiner

• Hjertesykdommer
  • Indremedisin

Autorisasjon (1988)

Rådhuset Spesialistsenter Telefonnummer23 01 09 8023 01 09 ...
Fridtjof Nansens plass 7 0160 Oslo

Siste vurderinger av Olav Foss Abrahamsen

Vennlig, saklig orientert og tillitsskapende

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Jeg fikk time på relativt kort varsel, og ble betjent kort tid etter angitt oppmøtetidspunkt. Jeg ble loset raskt igjennom hjerteundersøkelser som blodtrykksmåling, hjerterytme, ultralyd og EKG som virket profesjonelt gjennomført i tillegg til samtale med legen om min generelle helsetilstand. Jeg var godt fornøyd med gjennomgangen av min status, og kommer gjerne tilbake til vedkommende lege. Dette var mitt første besøk på dette legekontoret.

Dårlig møtt

Dårlig møtt

Opplevde overhodet ikke at han var interessert i meg som menneske, men kun i hva som passer med "boka". Papirene begynte han å finne frem og lese etter at jeg hadde kommet inn på kontoret. Dette til tross for at det var han som hadde henvist meg til videre og innkalt meg for å snakke om resultatet.

Jeg var trygg hos Abrahamsen

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

I 2010 ble jeg henvist fra lungelege til Abrahamsen. Det berget livet mitt.
Han gav seg ikke og fant ut tilslutt at jeg hadde PAH, noe ingen andre fant ut. Symptomer var SVÆRT TUNG PUST og ødemer i bena. Jeg takker han for livet mitt.Ble sendt til rikshospitalet som har eksperter på PAH .

Ga meg sjokk - helt uten grunn

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Ble henvist til O F A for å få sjekket hjerterytmen (det viste seg at alt var helt normalt) Men fyren ga meg et skikkelig sjokk. Jeg kom inn på hans kontor, han sa han først skulle lese papirene mine. «Ja, du har jo for noen år siden hatt et hjerneslag» sa han. Jeg hylte opp «Hæ??? Hva er det du sier??? Jeg har aldri vært syk i hele mitt liv! Du må ha funnet papirene til en annen!» Det var selvfølgelig det som hadde skjedd, men det var ikke særlig tillitvekkende. Han ba ikke om unnskyldning heller.
Jeg er ikke noe persillebladen, men ble likevel litt skjelven. Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd med en mindre robust person.

Null respons på innkalling

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Sykehuset har henvist meg til undersøkelse da de ikke har kapasitet. Sier jeg skal vente på inkalling til time, men det har jeg gjort i flere uker nå. Hjerteflimmer og urolig rytme venter ikke på leger som ikke responderer. Dette er for dårlig!