Tore Rygh

• Indremedisin
  • Revmatologi

Autorisasjon (1985)

Siste vurderinger av Tore Rygh

Useriøs og meget arrogant lege!

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Er lite interessert i å høre på hva pasienten har å si, og når man sier hva man tror er problemet blir man møtt med en nedlatende tone om at "du vet ingenting". Har vært der noen ganger nå og kommer ut igjen uten å ha fått noe hjelp, men om en beskjed om at "du må bare ta deg sammen"!

Spesialist på fakturering

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Jeg ble henvist til Tore Rygh etter at 2 andre leger/spesialister hadde oppdaget at jeg hadde problemer med stoffskiftet. Da jeg kom til Rygh, så hadde han en veldig ovenfra og ned holdning fra første stund. Jeg fikk inntrykk av at han misslikte meg av ukjente grunner. Han hadde bare så vidt sett på papirene før han konkluderte med at de andre hadde feil og han rett, i tillegg anklaget han meg for og ha brukt anabole steroider tidligere,noe jeg aldri har gjort. Men selv om jeg fortalte dette til han, så antydet han i undertonene at jeg løy til han. Kanskje derfor han ikke virket villig til og hjelpe som en slags straff fordi han ikke ville tro meg? Da jeg skjønte at han ikke ville hjelpe, så sa jeg at det ikke var noe poeng i å sitte der å høre på tullet hans og gikk, men da kom han ut på venterommet etter meg, for det var flere ting han hadde glemt å sjekke. Ble deretter henvist til MR med kontrastveske for og sjekke noe som han var sikker på var normalt, noe som det også var. Før hver konsultasjon så har han også krevd blodprøver som er helt ferske, noe som innebærer mye reising og kostnader for meg. Rygh er en eldre kar som framstår som utbrent og lei lege. Han er ikke på kontoret for og hjelpe folk, men for og få penger på kontoen sin. Prisen min for og gå til Rygh ble på mange tusen kroner for ingenting(en haug med blodprøver, MR og en konsultasjon som gav minner fra ungdomsskolen da man måtte på kontoret til rektor for og få kjeft om man hadde gjort noe galt) Nei takk, velg heller en annen spesialist. Tore Rygh er bare spesialist på og få folk til og betale, og kaste bort tiden sin. Neste steg for meg nå blir å få fastlegen til og henvise meg til en annen spesialist som faktisk ønsker å finne problemet.

Faglig dyktig

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Dette er en lege som går rett på sak og en får straks følelsen av at han er særdeles faglig dyktig. Han gir pasienten følelse av å bli tatt på alvor og en får følelelsen av at han vil gjøre det han kan for å hjelpe. Når han er i tvil eller trenger hjelp til å stille diagnose, sender han straks pasienten videre til andre spesialister. Min ungdom har alltid følt seg trygg og i varetatt i Tore sine hender. Jeg vil anbefale Tore, men du må tole at det er han som tar styringen og at for mye snikk snakk ikke er hans stil.

Flink lege

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Har gått der i flere år. Stor tillit, spør alltid hvordan jeg har det og hvordan jeg føler meg. Har god kommunikasjon,

Faglig dyktig og meget analytisk

Klinikk: Vågen Spesialistsenter AS Skrevet

Her er du i trygge hender. Krevende på en god måte. Her nytter det ikke med snikk snakk. Det skjæres raskt igjennom mens han bearbeider fakta. Dette kommer oss tilgode i neste omgang. En god opplevelse av å bli tatt på alvor.