Kåre Ulevåg

Kåre Ulevåg er fysikalsk medisiner i Tvedestrand

Siste vurderinger av Kåre Ulevåg

Kunnskapsrik og engasjert!

Klinikk: Tvedestrand Idrettsmedisin Skrevet

Først av alt en lege som liker å trene og forstår hvorfor trening er viktig for pasienten. Fikk raskt time, god tid under konsultasjon og svært effektive øvelser som gjorde at jeg ble helt bra. Jeg liker at han bruker god tid på å lytte, deretter forklare hva han undersøker og til slutt konkluderer med. Verdt hver krone!

Høy kompetanse

Klinikk: Tvedestrand Idrettsmedisin Skrevet

Jeg opplevde Ulevåg som meget kompetent på sitt fagområde. Han hadde også en unik fremgangsmåte for å finne diagnose og forklare pedagogisk godt trinnene etter hvert som han gitt gjennom dem. Anbefales på det sterkeste.

Ekstremt kompetent

Klinikk: Tvedestrand Idrettsmedisin Skrevet

Jeg tror Ulevåg er en av de beste på sitt fagområde i hele Norge. Han er meget kompetent og vil anbefale alle som kan ha nytte av å benytte ham. Han er meget god på seneskaper o.l.

Behagelig og effektiv

Klinikk: Tvedestrand Idrettsmedisin Skrevet

Jeg fikk time på kort varsel. Legen var flink til å forklare hva han undersøkte og hvorfor han gjorde det på den måten.
Han ga meg også tid til å summe meg når det ble for smertefullt, tok seg god tid og var ikke stresset.
Kom litt sent inn men det er sånn det er hos leger for tiden.
Lett å finne kontoret, greit skiltet, fin parkering utenfor.
Tilgjengelig for rullestolbrukere, litt trangt venterom.
Privat lege, så ikke vanlig legepris men lavere enn forventet.

Grundig og særdeles dyktig

Klinikk: Tvedestrand Idrettsmedisin Skrevet

Som en aktiv person i flere idretter, og store mengder løping på hardt underlag har jeg fått noen skader opp gjennom. Bla. seneskade i skulder (supraspinatus tendinopati), utside hofte (Gluteal tendinopati) og siste innside hofte/lyske (adduktor tendinopati). To av disse tilfellene har jeg vært hos manuell/fysioterapauter, osteopater og naprapater. De har vært flinke, men ikke i nærheten av presisjonen til Ulevåg. Han har peilet seg inn på helt korrekt diagnose fra første møte. Han gjør grundig undersøkelser for å finne årsak til skaden og gir god veiledning på korrekt opptrening som fungerer. Flere av de overnevnte terapautene har vært inne på noe av det samme, men de isolerer ikke konsentrisk, eksentrisk og statisk opptrening så konkret som Ulevåg. Han presiserer at det er eksentrisk trening på musklene tilhørende den skadde sena som gjør jobben. Forklarer hvor stor belastning som faktisk trengs og hvordan øvelsene gjennomføres på korrekt måte. Jeg har fulgt oppleggene slavisk og blitt helt kvitt plagene. De har heller ikke kommet tilbake i skrivende stund. Etter sist skade (adduktor tendinopati), henvendte jeg meg direkte til Ulevåg. Fikk time med kort ventetid, diagnose og treningsprogram. Sliter du med belastningsskader, muskelplager, seneplager med mer. Anbefaler jeg Kåre Ulevåg på det varmeste. Han holder til i Tvedestrand, og personlig kjører jeg gladelig 2-3 timer for en sjekk og konklusjon hos han, enn å bruke flere timeavtaler hos diverse andre.