Å bli hørt er et minstekrav

Hadde Christensen som lege i alle år og fikk etterhvert Kragerud. Byttet til Sohrabi etter familie var svært fornøyd og jeg fikk godt inntrykk av møte med han selv da Kragerud hadde ferie.
Gikk nylig i kjelleren og oppsøkte hjelp hos Sohrabi. Ble diagnosert med utbrenthet. Oppfølgingstime nr 1 ble det ikke snakket om noe av det vi avtalte fra sist. Istedetfor gikk hele timen til å snakke om barnevern som i samtale noen dager senere sa jeg gjerne kunne sette meg på venteliste til ny lege allerede samme dag.
På oppfølgingstime nr 2 fikk jeg beskjed om at det er normalt å være litt sliten og at han ikke kan gjøre noe for meg.
Jeg trenger hjelp legen min nekter meg så de neste ukene før legelistene oppdateres blir det legevakt så langt det lar seg gjøre om vi trenger behandling.
Man får en varm velkomst, men så fort man sitter i stolen og er på et sårbart punkt føler man seg snakket ned til og oversett.
Jeg oppsøker lege 1-2 ganger i året og går ikke dit fordi det er gøy, men fordi jeg har et behov og allerede da har jeg ofte utsatt turen lenge nok. Mitt barn og jeg skal ha en trygg lege som hører på oss. Minstekrav. Det går ikke i mål hos Sohrabi.