Tilsvar på vurderinger

Legelisten.no tilbyr helsepersonell å skrive tilsvar til vurderinger. Å benytte seg av tilsvarsmuligheten er kostnadsfritt.

Retningslinjer

Generelle vilkår og retningslinjer for Legelisten.no gjelder, så langt de er relevante. Vilkårene og retningslinjene finnes her: https://www.legelisten.no/vilkar. I tillegg gjelder følgende:

• Tilsvar skal sendes inn av den behandleren som vurderingen gjelder.
  • Tilsvar skal svare på en konkret vurdering, og ikke være et generisk svar.
  • Tilsvar må selvfølgelig overholde taushetsplikten. Dette er helsepersonellets ansvar.
  • Tilsvar skal ikke brukes som reklame eller inneholde kontaktinformasjon.

Slik gjør du det

Klikk på den grå pilen nede til høyre under vurderingen du ønsker å svare på, og fyll ut skjemaet.

Moderering

Alle tilsvar vil bli moderert av våre moderatorer. Tilsvar som ikke er i tråd med våre retningslinjer vil bli avvist. På grunn av den manuelle behandlingen av hvert tilsvar kan det gå noe tid før tilsvaret blir publisert.

Øvrig

Ønsker du å motta varsel når nye vurderinger blir publisert om din klinikk? Eller ønsker du å gi pasienter mer utfyllende informasjon om det du og din klinikk har å tilbyr? Les mer om hvilke muligher vi tilbyr via Premium Profil.

Dersom noen har skrevet en negativ vurdering som inneholder dokumenterte usannheter, kan man be Legelisten om å få den fjernet heller enn å skrive et tilsvar. Send din epost med dokumentasjon til vurdering@legelisten.no.