Totalt ubrukelig

Stakkars de som havner hos Geirmund. Fikk Geirmund "tildelt" som fastlege da han ble tilsatt i Voss Kommune. Har hatt et par besøk hos han både med meg selv og med mine barn. De gangene rene "rutine"-ting. Opplevde han da som kort og litt uinteressert. Ikke direkte ufin, men langt fra imøtekommende. Sist jeg var i kontakt med han hadde jeg virkelig BRUK for en lege både fysisk og psykisk. Jeg var dypt urolig for utviklingen av min sykdomshistorikk og ganske fortvilet over situasjonen. Det var da han viste sitt rette jeg. Han formelig fnyste av meg, nektet å behandle meg og påstod at det ikke feilet meg noe. Først ble jeg helt vantro og fortvilet. Tårene trillet. Har ALDRI blitt møtt på en sånn måte av en lege før. Så ble jeg forbannet. Fortalte Geirmund at han var komplett ubrukelig i jobben sin. Gikk der fra. Fikk en ny legetime et annet sted samme dag. Ble der tatt på alvor, undersøkt for så å bli sendt videre til utredning. Jeg skjønner ikke hvordan Geirmund kan behandle noen så nedverdigende som han gjorde med meg. Det eneste han hadde trengt å gjøre var å LYTTE til det jeg fortalte og ta det på alvor. Om han var i tvil kunne han bare ha sjekket opp journalen min. Dette var ikke et tema for ham. Han lyttet ikke, motsa min informasjon om min tidligere sykdomshistorikk, nektet å sjekke den informasjonen i journalen min (selv om jeg fortalte at han kunne gjøre det om han ikke trodde meg) Han endte opp med å fortelle meg, uten å si det med rene ord, at han så på meg som en sutrete hypokonder. Ganske utrolig. Har hatt fastlege hos Kommunelegekontoret på Voss i snart 50 år. Noe av det siste min gode fastlege, som nå dessverre har pensjonert seg, sa til meg var at jeg måtte love å gå OFTERE til lege i fremtiden. Det skal jeg gjøre, men ALDRI MER TIL GEIRMUND hos Kommunelegane på Voss.