Ubehagelig og krass

Dr. Melbye har nok mye kunnskap, men eier ikke medlidenhet eller relasjon med pasientene sine. Han forklarer ikke hva han skal til å gjøre, han virker uinteressert i det man forteller om egen kropp og hva man opplever inni seg, og han snakket til meg som om jeg var uerfaren og ikke kjenner kroppen min angående sex og stillinger og samtale med partner, noe som ikke er tilfellet. Vi snakket om forskjellige prevensjonsmidler men til slutt sa han bare "du skal gå på minipille", uten å ha gitt tilstrekkelig informasjon om de andre midlene (jeg har gått på noen av de før). Jeg følte rett og slett at jeg ikke nådde frem til ham med verken informasjon eller spørsmål.
Jeg gråt i stolen pga ubehag, og dette overså han totalt. Jeg gikk derfra med mer bekymring enn jeg hadde da jeg kom og resten av dagen var jeg svært uvel og helt på gråten. Jeg kommer aldri tilbake og dette besøket gjør at jeg gruer meg til å gå til gynekolog neste gang. Ikke gå hit dersom du er ung kvinne med lite erfaring angående besøk til gynekolog. Det kan for mange være ganske spesielt og ubehagelig, og det gir denne legen blanke i.