Håper det blir bedre

Har hatt Anders som fastlege under en lengre tid som vikarlege for Kyrre. Dette er en lege som er veldig nøye med å fortelle hvor faglig dyktig han er og hvor lang erfaring han har, til tross for sin lave alder. En ganske ubehagelig arroganse gjorde meg tidlig litt skeptisk men jeg bestemte meg for å gi ham litt tid, noe jeg kom til å angre på senere, men siden jeg ikke følt behov for å bytte fastlege tidligere tenkte jeg det kanskje ville bli bedre med tiden og at denne «unge arrogansen» ikke var hele verden. Dette viste seg dessverre bare å være toppen av et isfjell (og selv om jeg for så vidt syns han virker faglig dyktig, i hvert fall på rent «fysiske» problemstillinger) så har jeg aldri møtt en lege med mindre empati og evne til å forstå livssituasjoner og konsept som livskvalitet.

Sliter du psykisk så bør du vurdere en annen lege selv om alle leger burde klare å snakke om slike tema. Etter å ha blitt sett ned på, fått bagatellisert tanker om å avslutte livet med forklaringer som at slike tema kan ikke prioriteres har min vurdering gått fra «huff, da, dette var ikke så hyggelig men det blir sikkert bedre», til en situasjon hvor all tillit og respekt er borte og jeg har nå byttet lege. Men han er, pussig nok, nokså flink til å lytte, selv om han lytter med veldig «harde» og selektive ører, så jeg håper det blir bedre.