Svært dårlig kommunikasjon

Etter å ha avbrutt behandlingen hos denne kjeveortopeden, kjente jeg en overraskende lettelse. Kompetansen hans har jeg ikke grunnlag for å uttale meg om, men kommunikasjonsevnen og den sosiale kompetansen er såpass lav at den bør nevnes.

Han lot meg ikke komme til orde, jeg måtte til slutt avbryte for å fortelle hvorfor jeg hadde bestilt time. Da hadde han snakket lenge i høyt tempo om behandling som ikke var relevant for meg. Deretter snakket han hurtig med stadig bruk av fagord, som gjorde det vanskelig å henge med. Med ett var timen over, jeg måtte ut, ikke særlig mye klokere enn da jeg kom.

Deretter brøt han med rutinene til Colosseumklinikken (jeg har hatt fast tannlege hos Stomapro, som nå har blitt en del av denne klinikken, i ti år og vært veldig fornøyd). Dette beklaget daglig leder av Colosseumklinikken på det sterkeste overfor meg, og bekreftet at slikt absolutt ikke skulle skje. Så det la jeg bak meg.

Overraskelsen var derfor stor da jeg møtte opp til neste time, etter flere uke, og ble irettesatt av Langbach. Han sto fast på at hadde rett til å handle akkurat som han ville. Jeg har aldri før opplevd å bli snakket ned til, som om jeg befant meg lavere på en statusstige, av en tannlege/kjeveortoped. Men han ser seg selv tydeligvis hevet over både pasientene og sine egne ledere.

Det finnes utrolig mange kjeveortopeder i Oslo, som både er faglig dyktige og med en normal sosial kompetanse.
Så hvorfor skal man velge en som behandler deg nedlatende?

Til slutt vil jeg igjen nevne at jeg generelt ellers er veldig fornøyd med Colosseumklinikken.