Lite positivt å si

Jeg har gått til Halldorsson i litt over 4 år i Trondheim. Dette har dessverre ikke vært noen god opplevelse for meg. Han viste liten empati da jeg ba om å få utskrevet anti-depressiva og det kunne virke som at han syntes jeg overdrev med problemene mine.

Han har konsekvent vært minimum 30 minutter for sen til avtalene våre og jeg valgte en gang å konfrontere han med dette. Da hisset han seg opp og sa at det skyldtes personer på telefonen med psykiske problemer, noe jeg skulle hatt forståelse for siden jeg også brukte lang tid første gangen jeg fortalte om mine psykiske lidelser. Jeg opplevde at han brukte min historie som et forhandlingskort, for å forsvare seg selv. Dette opplevdes som krenkende.

Jeg slet blant annet med kløe i skrittet en periode og forespurte hva jeg kunne gjøre med dette. Da mente han at jeg ikke burde gjøre noe med det, og heller ikke vaske skrittet, for han mente at det beste var at dette skulle rense seg selv.

Ved en annen anledning var jeg innom for å teste meg for kjønnssykdommer, da ville han ikke teste meg for HIV og AIDS, for det pleide han bare å teste på homofile som hadde hatt ubeskyttet sex. Dette var en noe sjokkerende melding å få.

For ikke lenge siden var jeg innom for å ta noen blodprøver. Det tok lang tid uten at jeg hørte noe mer, så jeg valgte å kontakte legesenteret for å høre. Da fikk jeg tilsendt en lang liste med en haug med tall jeg ikke forsto noe av og jeg fikk ingen forklaring på hva disse betydde.

Rent generelt har jeg opplevd å ikke bli tatt på alvor og at jeg har måttet anstrenge meg for å overbevise han om at jeg burde få ta ulike tester. Noe som har vært slitsomt og føltes respektløst, særlig når det handlet om de psykiske plagene mine.