Vurdering i sin helhet

Min erfaring med selve legen er god. Min erfaring med åpningstider på telefon, og kunnskapen til sekretærene er derimot dårlig.

Nylig hendelse: jeg ringte inn en mandag da jeg ikke kunne få på meg verken bukse eller sokker. Ryggen satt bomfast og smertene kom gradvis. På telefon fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta en paracet og en ibux(tre ganger om dagen) og ringe tilbake dagen etter for å få time. Det var INGEN spørsmål om hva som hadde skjedd, hva jeg hadde av smertestillende eller "hvem jeg er". Dagen etter tok jeg kontakt, og fikk beskjed om at det var fullt denne dagen og at jeg må ringe presist 08:30 for å få komme inn neste dag. Jeg fortalte hvor vondt jeg hadde og at dosen de dagen før ga meg ikke hjalp. De kunne ikke gjøre noe.. Dette var for meg en helt forferdelig opplevelse og jeg endte med å måtte dra til legevakten.
-I november bestilte jeg meg time til celleprøve, samt å ta ut p-stav. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha dobbelttime. Når jeg kom til legen, var ikke dette informasjon hun hadde fått av sekretærene. Min legetime var på 20.min og jeg måtte velge en av de og booke en ny time når de var ledige. Endte med å dra til Volvat for å bli ferdig.

Jeg bytter nå fastlege da jeg opplever det meget problematisk å komme igjennom på telefon(lang ventetid når telefonen er åpen), samt ingenting som blir som det skal når man tar kontakt.

Dette går dessverre utover en lege jeg synes er flink, men jeg kommer ikke så langt at jeg får timen jeg trenger, når alt stopper i første ledd.