Styr unna denne legen

Jeg har vært hos en del leger, og Sandem er uten tvil den verste jeg har vært borti. Mulig han hadde en dårlig dag, men er likevel ikke greit å behandle en pasient på den måten han behandlet meg. Jeg trengte en time fort, og fikk derfor time hos ham i stedet for min fastlege. Derfor er min erfaring med ham kun basert på ett besøk, men det var ille nok til å søke han opp og anmelde, noe jeg aldri har hatt behov for å gjøre før.

Jeg kom for å få attest til skolen, etter noen uker med alvorlig sykdom som har inkludert flere turer til tannlegevakt og legevakt. Hadde derfor dokumentasjon i form av både kvitteringer og resepter, og har fått muntlig beskjed om å ta dem med til fastlege for å få attestert at jeg har vært syk. Han forklarte at han ikke kunne skrive ut attest tilbake i tid. Det er jo greit nok at lovverket er sånn, problemet er måten han gjorde det på. Det var i en meget frekk tone, han prøvde nesten å krangle med meg om det. Han sa til og med "hva vil du at jeg skal gjøre med det!?", som om det var jeg som hadde gjort noe galt som gikk til legen i det hele tatt.

I begynnelsen av timen nevnte jeg at jeg tar antidepressiva og går på DPS. Han visste derfor at jeg er sårbar psykisk. Likevel valgte han å være såpass frekk at jeg brøt sammen og begynte å gråte, det tok meg flere timer før jeg klarte å stoppe.

Eneste positive jeg kan si om Sandem, er at han er lett tilgjengelig. Ser at han ikke har så mange på listen sin, mulig det har en sammenheng med hans totale mangel på empati.