En kamp.

En kamp.

Du skal ha ett godt lager av overskudd i behold for å gå til denne legen. Han er ikke en du går til når du er svak eller syk. Alt blir en diskusjon, en kamp. Til slutt sitter du igjen med en klump i magen, du gruer deg til å gå til han. Du føler avmakt. Det tar litt tid før du skjønner at det er jo ikke sånn det skal være. Legen din skal ha omsorg og ville deg godt. Hjelpe deg til å bli frisk? Er det ikke sånn det egentlig skal være?

Er det noe galt er det pasients feil. «Jeg syntes denne prosessen har vært veldig dårlig» når du ha fulgt hans råd til punkt og prikke.

Han kjefter! Jeg sitter der som en voksen og blir kjeftet på. Viser tydelig irritasjon og sinne. Snakker ufint og med mangel på respekt.

Han svartmaler foreldre foran barn. Dette er faktisk veldig alvorlig. Kan føre til konflikter og sykdom. Vår sønn sa «jeg tror han hater dere». Det var da vårt langvarig ‘vi må bytte fastlege’ ble til ‘nå er det nok!’.

Men viktigst av alt er at vi ba om hjelp i en alvorlig situasjon og ble motarbeidet. Motatbeidet av han som skulle hjelpe!

Ønsker å legge til at de som jobber på Lilleng legesenter ellers er helt nydelige. Tusen takk til dere :-) ! Dere er imøtekommende, vennlige, omsorgsfulle og tvers igjennom hyggelige og flinke :-) !