Et røft år med han som fastlege

Han sa at jeg innbilte meg og hadde vrangforestillinger av problemene mine. Han sa jeg burde oppsøke psykolog om dem; og at jeg burde stikke innom og prate om dem.
Det er ikke noe kjekt å gå rundt og ha det vondt hele tiden og på toppen av det få høre av fastlegen at smerten, er noe jeg har diktet opp, for gøy, for det er så gøy å bruke tid, penger og krefter på å ikke bli trodd på. Hvorfor skulle jeg kontinuerlig betalt for å høre at fysisk smerte, som jeg ble feilaktig påført etter et inngrep, kan skje med alle andre bortsett fra meg? Jeg vet forskjellen på fysisk og mental/emosjonell smerte, men han hadde alt bestemt seg for at det ikke var noe håp for meg å bli ''bedre, fysisk'' og at drømmene jeg hadde om å bli noe innen hobbyen jeg drev med for tiden, skulle jeg bare glemme. Han sa og jeg siterer; ''noen idrettsutøvere kan forstue eller brekke de aktuelle kroppsdelene som har gjort de til gode utøvere innen idretten de driver, men alt har sin slutt og jeg tror du burde vurdere andre ting''.
Ikke akkurat motiverende og oppløftende ord fra en som man har tillit til kan hjelpe en selv. Vertfall ikke noe man vil høre når man har holdt på med noe hele livet, blir fratatt muligheten til å fortsette grunnet noe man ble påført og på toppen av det hele, ikke bli trodd på av verken kirurgen eller fastlegen.