Unngå Holbergs Plads legesenter

Elisabeth Kjølholdt er sikkert grei nok. Jeg har møtt henne en gang. Som skrevet i andre tilbakemeldinger her, er det svært vanskelig å faktisk få time hos henne. Enten er hun syk, ellers så har hun permisjon til å drive med forskning ellers så er det noe annet. Timer overføres til andre leger og avlyses på kort varsel.

På grunn av at hun er så mye borte, er det ekstra stort behov for gode administrative for erfaringsoverføring til de andre som må ta over, og her svikter legesenteret totalt, både på lege- og administrasjonssiden.

Som et eksempel har jeg nå gått i snart en måned og ventet spent på resultatet av noen blodprøver som skulle ta 1 - 2 uker. Elisabeth lovet meg at jeg skulle få resultatet i posten uansett; jeg satt der da hun noterte at det skulle sendes ut i journalen min.

Denne uken har jeg forsøkt å følge det opp fordi jeg skjønte at det måtte ha skjedd noe. Legesenteret har svært kronglete telefontid og ingen epost. Da jeg endelig kom gjennom på telefonen i dag, fikk jeg beskjed om at blodprøvene var kommet inn for lengst, men saken var tatt over av legen Kari Østeberg, og henne fikk jeg ikke snakke med.

Jeg ba da resepsjonisten videreformidle at jeg var lovet kopi av resultatene enten de var gode eller dårlige.

Rett før senteret stengte i dag, la Østeberg inn en kort melding på besokslegen.no hvor det fremgikk at jeg likevel ikke ville få resultatene i posten, slik jeg var lovet. Hun beklaget heller ikke sen tilbakemelding e.l. og merket dialogen som avsluttet fra legens side, slik at det var umulig å svare. På det tidspunktet var det selvsagt for sent til å ringe opp igjen, og på fredager er telefonen stengt, så nå må jeg vente til mandag før jeg kan ta opp tråden igjen. Slikt er svært frustrerende; det betydde mye for meg å få et svar nå.

Østeberg fremstår ikke som en person jeg ønsker å bli fulgt opp av; det er jo en grunn til at man velger fastlege med omhu.

Jeg kommer til å bytte fastlege nå, da dette ikke fungerer for meg. Etter min oppfatning burde heller ikke Elisabeth være fastlege når hun ikke har tid til å ha en fastlegepraksis.