Tilsvar til vurdering

Dårlig oppførsel, uventet av lege

Med diabetesdiagnose har jeg behov for regemessige øyekontroller hos eneste øyelege i området: Nina Harris-Christensen, og har dermed vært hos henne 2 ganger. Den første gangen tenkte jeg at hun sikkert hadde en dårlig dag, pga. litt uventet språkbruk og praktisk talt nær uvennlig oppførsel. Ved neste besøk ble der venting i over en time ekstra, og uten annen grunn enn at de ville spare tid ble jeg avkrevd betaling før timen. Aksepterte da dette, men opplevde deretter at lege Harris-Christensen ble svært fornærmet da jeg på normalt høflig vis påpekte ventetiden i forhold til problematikk med å ta fri fra jobb. Videre ble hun da høylydt irritert og avbrøt den videre undersøkelsen, uttalte så at dagens tidsforsinkelse gjorde at der ikke var tid igjen til det resterende, men at det viktigste likevel var gjort. Deretter ble jeg bedt om å vennligst forlate kontoret hennes. Har aldri før opplevd slik kundebehandling av noen form for helsepersonell.