Presis, grundig og punktlig lege som gir god oppfølging

Olav Angen har vært min fastlege i en årrekke. Angen har bistått meg i en rekke sammenhenger. Tidligere i forbindelse med revmatisk sykdom og omskolering, i senere tid i forbindelse med psykisk nedstemthet. Han har alltid tatt seg god tid til å gjøre en grundig jobb.

Jeg opplever Angen som direkte, tydelig og engasjert i meg som pasient. For litt over et år siden opplevde jeg mitt livs største krise. Perioden var preget av nedstemthet. Jeg var fanget i et svært negativt og selvutslettende tankemønster. Det preget i stor grad privatlivet og arbeidstilværelsen. I perioden gikk jeg regelmessig i samtale med Angen. Det var tøffe tak!

Angen er i motsetning til mange andre, streng og tydelig og han stiller krav til egeninnsats. Angen viser likevel at bryr seg om pasientene sine og at han strekker seg langt for å hjelpe dem. Ved enkelte anledninger tok han seg tid til å kontakte meg etter samtaletimene for å forsikre seg om at alt stod bra til. Dette anser jeg som en type oppfølging langt utover det en kan forvente seg som pasient. Dette har jeg satt stor pris på.

Under samtalene gikk mye av tiden med til å konfrontere og bryte med eget negativt tankemønster. Han ga meg noen utfordringer og kognetive strategier som jeg skulle jobbe med mellom timene. Dette har vært og er framdeles til stor hjelp. Takket være Angen ble jeg ikke sykmeldt fra jobb og ekteskapet gikk heller ikke i oppløsning.
Olav Angen er en dyktig lege og et medmenneske som bryr seg.