Kunnskapsrik, men har vært mye borte i lange perioder

Jeg har kjent Bandesha i sikkert 12-13 år, gikk til han allerede da han var på Vågen legesenter, og begynte fast hos han da han startet opp Tara Legesenter.
Bandesha er en veldig hyggelig og grei lege, og han har masse kunnskap og empati. Men det er temmelig frustrerende at han har vært så mye borte, og i lange perioder om gangen, spesielt de siste årene nå Jeg personlig er avhengig av en lege som kjenner til hele min historikk, og det er slitsomt å måtte forklare om og om igjen til vikarene (jeg mener det var 3-4 forskjellige i løpet av få måneder), halve timen går jo med til å i full fart måtte fortelle tilbake i tid, til hvordan det er nå. Jeg er kronisk smertepasient etter ei alvorlig ulykke, og det føles sykt irriterende, nedverdigende og unødvendig å måtte argumentere til vikarene for legemidlene og doseringen Bandesha har bestemt. På nytt og på nytt, ny vikar😣. Nå har det vært en stabil vikar siden sommeren 2019, grei nok, men han sviktet på noen basale punkter og det kostet meg mye både økonomisk og rettslig og ordne opp igjen. Etter sigende skal Bandesha komme tilbake nå i mai 2020. Da håper jeg han er ferdig med etterutdanning for godt! Jeg ser at mange har skrevet at det er vanskelig/nærmest umulig å komme gjennom på telefonen. Det har hendt meg også, men som regel har det ikke vært spesielt problematisk. Bandesha er lyttende og forståelsesfull. Min erfaring er at han bruker god tid, og han er nøye med å f.eks ta blodprøver o.l for å se om alt er som det skal. Han pleier også å være i rute på pasientene, noe vikaren nå har slitt med og det har vært venting opp mot 45 min. Emnet avhengighet, og da spesielt alkohol (leste et annet innlegg) er nok noe han kan sette seg mer inn i, det er ikke bare å si "h*n må slutte med det". Les om 12-trinns modellen Bandesha!🙂
Om det er brev som skal skrives til NAV, så kan dette dessverre ta altfor lang tid, noe som igjen går utover pasienten som blir stående på stedet hvil, dette bør absolutt bli bedre. Nå har sekretæren som var der fast etter at Stine sluttet, også sluttet. Opplever en del at det er litt kaotisk da det flere ganger mangler sekretær, kanskje pga sykdom. Det har enkelte ganger blitt satt inn vikarer, men noen snakker ikke godt nok norsk og jeg måtte f.eks bare droppe å forsøke å bestille ny time, kommunikasjon var håpløst. Men det fungerer godt nok på Pasient sky eller Tara Legesenter.no...
Bandesha virket noe sliten rett før han gikk ut i siste permisjon nå (han hadde bare vært tilbake noen måneder etter forrige fravær/permisjon), jeg håper han kommer tilbake med ny giv og blir den flotte og flinke legen han ellers pleier å være.
Det er lytt mellom dørene fra venterommet og inn til legekontoret, så det gjelder å ikke snakke for høyt. Alt i alt er jeg veldig godt fornøyd, men det er viktig at han kommer tilbake for å bli denne gangen, og ikke forsvinne igjen etter noen måneder. Da hadde jeg nok byttet fastlege.