Frekk og nedlatende

Byttet fastlege til Nadim pga flytting. Å si at jeg angrer er en enorm underdrivelse, og dette er etter kun en time.

Bestilte timen for å få råd om hvilke behandlingsmuligheter jeg fortsatt har for min langvarige depresjon, angst, og utmattelse.
Han startet med å si at han er Norges strengeste når det gjelder sykmeldinger. Noe jeg ikke var ute etter og aldri spurte om, men ja vel. Skjønte med en gang hva han trodde om meg.

Etter standardspørsmålene for nye pasienter lot han meg ikke få ut en setning uten å avbryte meg gjentatte ganger. Trodde ikke på at jeg var syk og bagatelliserte alt jeg har slitt med i flere år. Jeg ble skjelt ut i over 20 minutter som om jeg var en barneskoleelev. Arrogansen hans er nærmest karikaturisk. Bruker stadig hersketeknikker. Det er trist å se fra en lege og jeg har aldri vært borti noe lignende.

Jeg har alltid følt skam for de psykiske problemene mine og det tok veldig lang tid før jeg i det hele tatt turte å spørre om hjelp fordi jeg var redd for å bli latterliggjort - noe jeg ble av denne legen når jeg mot slutten av timen brøt ned og ikke klarte å få ut et eneste ord. «Bare sitt der og synes synd på deg selv du, det har du nok gjort før» sa han. Fantastisk helsehjelp.

Han ba meg gå hjem og skrive noen sider om meg selv til neste time siden han ikke kjente meg. Det stoppet han ikke fra å fornærme meg i ett sett uten at jeg hadde sagt noen ting. Så jeg skriver heller her.

Anbefales varmt hvis du liker å bli kjefta på og føle deg nedverdiget en halvtime i strekk - og betale for det etterpå. Ellers bør du styre langt, langt unna.