En meget dyktig lege og et varmt menneske

Jeg har benyttet av leger i mange år nå og har lang erfaring med helsevesenet. Jeg har møtt mange dyktige leger som også er fine mennesker. Leger som genuint er opptatt av pasienten, ikke bare som sykdomstilfelle, men også på det rent menneskelige planet. Slike leger lever opp til Den Hippokratiske Ed, noe jeg mener er den største hedersbetegnelse en lege kan få.
Jeg har nå hatt Finn Gunnar Strekerud som min fastlege i flere år, og kan ikke få fullrost ham nok. Han gjør meg alltid trygg og komfortabel når jeg er hos ham. Han er alltid meget lyttende, men samtidig gir han meg også gode og konstruktive innspill til hvordan jeg skildrer min totale livssituasjon overfor ham.
Han søker alltid løsninger for meg ut fra en helhetsvurdering, løsninger som jeg klart opplever er til mitt beste. Meget observant på mine medisinske, fysiske og sosiale behov, og hva som er bra for meg. Han følger meg opp på en slik måte at jeg føler meg helt trygg.
I tillegg til at han er et sjeldent varmt menneske. Jeg omgås mange mennesker i mitt arbeid. Jeg har lært meg å tolke sosiale og psykologiske koder, og må si at Finn Gunnar har gjort et meget sterkt positivt inntrykk på meg. Han "ser" andre mennesker, og tar seg tid til dem. Han "ser" meg, ikke bare som pasient, men som menneske. Jeg vet ikke om det finnes noen bedre betegnelser på hva som måtte være en god lege og et varmt menneske.
Han fortjener å få den høyeste karakter av meg. Jeg har ingenting å utsette på noe av det han har gjort så langt.