Strålende lege, men har du "kvinneproblemer" - styr unna.

Jeg har brukt Richard Schjølberg som lege gjennom hele mitt voksne liv, fra lenge før fastlegeordningen trådte i kraft. Var alltid kjempefornøyd. Følte meg hørt, sett og tatt på alvor. De siste årene skjedde det noe,opplevde jeg. Kom dit med tenåring som trengte prevensjon. Dette hadde han ikke greie på, sa han. Syns det var en merkelig uttalelse! Så da jeg senere kom dit med "kvinneproblemer" og overgangsalder, så jeg jo at dette var han heller ikke komfortabel med, og innså da at jeg (og han) var kommet til et punkt i livet hvor det var på tide å bytte lege. Han satt også mer og mer og så inn i dataskjermen, istedet for på pasienten. Mot slutten opplevde jeg det også som at han hadde fryktelig dårlig tid, og mine (sjeldne) turer til lege ble en dårlig følelse av "Det feiler meg sikkert ingenting. Beklager at jeg kom!" Jeg savner damene på forværelset, jeg savner den gamle Schjølberg. Synd at det måtte bli sånn. Jeg har nå stått på venteliste for ny fastlege i et år, og har endelig fått ny lege.