Forferdelig opplevelse

Hadde ringt legekontoret på forhånd før gastroskopi, og fortalt om min forhistorie med overgrep og kraftig traumer pga det. Har sterk odontofobi, sterk angst, sliter med å ha noe i munn og sliter med å ha noen stående over meg.
Da jeg kom ble jeg henvist inn på hans kontor. Han lukket ikke døren og pasienter og kollegaer gikk forbi mens han stilte meg spm i forhold til magesykdom, medisiner osv. Jeg reagerer allerede her på at det er rart. Virker som om han har dårlig tid. Han sier kjapt etter spm at da går vi å se hva som skjer i magen din. Jeg spør om han har lest hva jeg har ringt legekontoret om. Det har han ikke. Jeg begynner å fortelle, blir avbrytt bryskt med "men hva vil du?" Jeg blir paff og sier at jeg vil at han skal prøve som lege og forklare undersøkelsen og høre på meg,forstå meg, bruke litt tid... Men det er uaktuelt. Han kan vise meg rommet gastroskopien forgår men det er det. Ufølsom, uvennlig, overlegen og brysk. Jeg så oppgitt på han, snudde, betalte og gikk. Styr unna.