Overfladisk

Jeg er av typen pasient som av prinsipp ikke vil bytte fordi jeg er redd for å fornærme noen. Men det siste året har jeg faktisk hatt reelle helseproblemer, og dette mer kvinnerelatert.
Henvisninger jeg ba om ble aldri sendt, jeg har måtte ringe spesialister selv og har utallige ganger måtte mase om resultater og annet.

Å komme inn til Karlseng er som et race med klokka. Han har alltid dårlig tid når man har time og alltid forsinket med å rope meg opp. Lurer på hvor alle de mellomminuttene blir av. Det å komme inn en en stresset og meget uengasjert lege når man er på sitt mest sårbare er bare med å forsterke de følelsene man har.
Jeg kommer alltid ut av legekontoret med en klump i magen om at jeg har glemt noe eller ikke helt er fornøyd med svarene jeg har fått. Det burde ikke være slik.

Men jeg skal gi skryt til helsesekeritæren. Hun finner alltid løsninger og viser foratåelse når man trenger time. Og hun er en klepper på å ta blodprøver.

Jeg bytter nå lege med god samvittighet. Er du i tvil om legen din er god nok, bytt med en gang!