Liker ikke pasienter?

Makan til arrogant og spydig lege. Han var totalt uinteressert i å la meg legge frem problemet mitt, da hørseltesten som var tatt på forhånd avdekket at meg feilet det ingenting. «Det er ingenting galt med deg. There’s no doubt about it!» Noen grundigere undersøkelse ble ikke tatt.

Han ble tydelig irritert da jeg prøvde å forklare min opplevelse av problemet. Nådde overhodet ikke frem og ble kontant avvist når jeg prøvde å beskrive plagene. Følte meg stemplet som en besserwisser da kommentaren, -siden jeg var så «flink og visste så mye»: «Du kan jo komme å styre klinikken en dag».

Diagnosen var at det er innbildning eller psykisk. Ærlig talt så kjenner jeg kroppen min best, og plagene mine er høyst reell. Han ville åpenbart bare ha meg ut der i fra. Før jeg fikk fullført det jeg ville formidle: «Skal du betale med kort?»

Denne legen har null empati eller forståelsesevne, og har store mangler i måten å kommunisere til sine pasienter på. Man føler seg totalt overkjørt og mistrodd. Helt forferdelig, styr unna!