Uhyggelig opplevelse

Var hos henne for celleprøve. Spurte henne om info ang spiral før jeg evt bestemte meg for det ved en senere anledning. Vi brukte ikke prevensjon pga PCOS og vansker med å bli gravid. Planla ikke flere barn men tenkte skjer det så er barnet velkommen. Hun var lite interessert i å høre på meg. Spurte hvor mange barn jeg hadde og hun mente det var mer enn nok og og burde bare sette inn spiral. Jeg sa jeg gruet meg til celleprøve og ville avvente med spiral da jeg var usikker på om jeg ville ha prevensjon. Og jeg var ikke forberedt. Jeg som hadde født barn trengte vel ikke å grue meg til det fikk jeg vite. Da jeg lå der og tok prøven tilbød hun flere ganger å sette inn spiral. Nå du først er her, det er fort gjort, slipper å komme tilbake, det er ikke noe å tenke på osv. Følte meg dum som ikke sa ja og endte opp med å gå med på det. Hun var kjapp og brutal. Jeg kjente det godt, og når jeg reiste meg opp ble jeg svimmel. Brydde seg ikke og sendte meg ut med info om betaling. Jeg kjente jeg blødde og hadde kramper, fortet meg til bilen og satt der og gråt før jeg klarte å kjøre. Fikk med info som følger med spiralen hvor ingen av anbefalinger ble fulgt. Bla når i syklusen det er best å sette den, for meg var det helt feil tidspunkt. Anbefaling om å ta smertestillende av både ibux og paracet 1 time før, og etterkontroll for å sjekke at den sitter der den skal. Ikke nødvendig med kontroll fikk jeg vite.

Håper at å dele min opplevelse kan være med på å skape endring slik at andre får gode opplevelser.