Ikke for de sensitive

Jeg opplever at man kan dele leger i to grupper; De som jeg umiddelbart får tillit til, og de som møter meg med en viss arroganse. Dessverre opplevde jeg at denne legen møtte meg med dårlig skjulte fordommer etter å ha lest seg opp på journalen min. Jeg har en kronisk sykdom med lav status blant leger. Selv om jeg bare kom for å få en enkel henvisning, gikk jeg ut igjen fra kontoret med en svært dårlig følelse. Legen virket for øvrig overrasket over at jeg ikke kom med en mer komplisert problemstilling.

Jeg tenker at hun sikkert er en dyktig lege for mennesker som har en generelt bra helse, og som ikke er sensitive av seg. Dersom du lett fanger opp og lar deg påvirke av det som kan oppfattes som negative energier, er ikke dette verken legen eller stedet du bør oppsøke.

Venterommet er upraktisk med for lite stoler, samt at betalingsautomaten er plassert rett innenfor døren, noe som fører til en opphopning av mennesker som skal ta av/på seg sko og betale eller registrere seg. Jeg visste allerede etter første konsultasjon at jeg ikke ønsket å komme tilbake. Da jeg skulle bytte fastlege, så jeg også at den aktuelle legen allerede hadde skaffet seg vikar etter 1 mnd.