Opp og ned

Noen ganger er Langsholdt tidenes morsomste og koseligste lege, med nordnorsk skråblikk på livet. Noen ganger lytter han og tar deg virkelig på alvor, andre ganger kan han hoppe litt kjapt til konklusjoner, og han har glemt å følge meg opp som lovet flere ganger.
Han er fleksibel, og som andre nevner sender han deg rett til Fürst for tester, noe jeg ikke har opplevd hos tidligere fastleger.
Noen ganger har han en brå tone og sist gang ble jeg skjelt ut over telefonen av ham, kanskje var det bra å få beskjed om å komme meg på jobb i stedet for å få utvidet sykemelding for depresjon over telefon. Men litt ubehagelig var det jo tatt i betraktning hvordan jeg hadde det. Han kan virke litt oppgitt når man ringer for psykiske plager.
Det jeg finner mest frustrerende med Langsholdt er at han ikke lenger gjør underlivsundersøkelser som livmorhalsprøve og innsetting av spiral, noe som er greit nok når datteren hans (som er utrolig hyggelig) kan gjøre det, men når hun ikke er tilgjengelig får man beskjed om å gå privat, noe som åpenbart er dyrt, og er irriterende når man allerede har frikort og har rett på behandling i Norges helsesystem.